lördag 27 oktober 2007

Urshig fredagkväll

Jag vakande imorse med en vidrig smak i munnen. Huvudvärk. Illamående. Hela dagen har jag legat i sängen. Rörde jag mig ville jag kräkas. Jag kräktes en gång. Varför frågar man sig? Ja, det undrar jag verkligen. Låg i sängen och pusslade i hop kvällen.

16:56 - Ett glas rödvin med kollegerna på jobbet.
17:41 - Ett glas rödvin till.
18:24 - Lämnar jobbet och irrar runt på östermalm för att hitta vägen hem till K.
18:55 - Hittar hem till K.
19:06 - K och jag tar varsin (jättestor & god) drink.
19:32 - Vi äter pasta och knäcker upp en magnum flaska champagne. BIG MISTAKE.
21:27 - Tömmer det sista i en petflaska som vi dricker på vägen till Tranan.
Mellan 21:27 och 00:10 händer detta:
-Jag stöter på niotillfem-sandra, som var mycket längre än jag trodde, och utropar: 'Men hej är det inte du som har bloggen niotillfem? Jag läser din blogg minst en gång i veckan!' och vinglar sen vidare.
-Jag tigger cigg utav några stackare och plågar dem sen med mitt fyllesvamel medan jag röker. Jag ser på dem, igenom min alkodimma, att de tycker att jag är asjobbig. Men jag pratar vidare.
-Jag och K trängs inne i ett toabås och pratar av oss ångest.
-Svamlar, vinglar och dricker.
00:10 - Ringer K taxi åt mig.

Sen vaknade jag klockan 07:30 och mår som jag förtjänar.
Hade det inte stått 00:10 på kvitto så hade jag aldrig vetat när jag åkte därifrån. Sjukt. Pinsamt. Jag är 29 och kan inte dricka vuxet. Jag är 29 år och blir så full att jag får åka hem före 12. Herregud. Sen är det rätt sjukt att jag är 29 år oxå. Hur f*n gick det till?

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Haha! Förlåt att jag skrattar, men känner igen mig. Det märks ibland att man inte är 20 längre. Hoppas du mår bättre nu.

alma sa...

skratta gärna! nåt skoj ska man ha åt eländet! :)