söndag 21 oktober 2007

C'est un tres, tres bon film

Filmen var mycket bra. Feelgood på franska. Hur kan Audrey Tautou vara så där obegripligt vacker (trots att hon kanske var lite smal i den här filmen, men det hör till historien)? Hur blir man sådär... sagolik? Hela vägen hem från bion gick jag och kände mig lite fransk med min basker och min helsvarta outfit. Jag ville ta upp en ciggarett och röka sådär snyggt som man bara kan på film. Men jag hade inga (eftersom att jag uteslutande röker vid festliga tillfällen). Så jag fick försöka gå franskt istället. Det gick inte heller så bra eftersom man stövlar är helt hala på undersidan (och behöver sulas om) så jag halkar var tionde meter. Jag fick nöja mig helt med att jag var cool och sval och fransk i min fantasi och det gick rätt bra det med.
Och s'il vous plait, rätta inte min felstavade, men ack så älskade, franska. Merci. Et bonne nuit.


Bild härifrån