fredag 17 augusti 2012

Ett svar till Josefin som jag vill dela med mig

Josefin kommenterade på Nedåt och Uppåt ang att jag äter LCHF.
Hej Josefin! 
Jag tar det absolut INTE på fel sätt, tvärtom, JAG HÅLLER MED DIG! 
Jag har varit LCHF kritisk länge. Jag anser precis som du att man inte bör göra en sån drastisk förändring i kosten för att må bra. Jag har två skäl till att jag gör det denna gång. 
1) jag är nyfiken. att kasta skit på nåt man inte provat är lätt, men kanske inte helt rätt. 
2) jag är kraftigt överviktig just nu och behöver en drastisk förändring. jag vet sen tidigare att när jag tar bort kolhydrtater hur min kost går jag ner i vikt och mår bra. Jag har  testat GI och det funkar bra, men denna gång måste jag ta det ett steg till, eftersom jag behöver en riktig spark i röven för att nåt ska hända  med min kropp som jag vantrivs i just nu.

Så, ja, jag håller med. Jag tycker att man ska få äta blåbärspaj och lasange och kommer framöver att båda laga och äta goda härliga (och kanske lite nyttigare) såna. Men just nu skär jag bort alla kolisar och låter kroppen göra sig av med massor av onödigt socker som ligger lagrat i mitt fett. När jag är på banan igen kommer jag långsamt introducera kolisar igen och det första som kommer tillbaka är FRUKOSTMACKAN, för herregud vad jag saknar det!
Och tack Josefin för att du tog dig tid att kommentera detta, det fick mig att tänka och förklara för mig själv och andra varför jag tagit detta ganska 'out of caracter' beslut att köra på LHCF nu. 
ps. Sist jag testade en diet kan man läsa om här. Den fick tummen ner kan jag avslöja! Vilken SKITGREJ!

1 kommentar:

Josefin sa...

Åh vad skönt att du tog det på det sättet och så bra att du "har koll" och gör det hela som ett medvetet val.

Önskar dig lycka till och om du kanske behöver lite inspiration sen när du gått tillbaka till "vanlig" mat ;) så har jag massor med recept på lager i bloggen!

Ha en fin helg!