lördag 25 augusti 2012

En daimstrut kl 09.26?

Är det bra? För nån? Speciellt en 3-4 åring? Bara undrar.

Okej. Jag vet inget om deras bakgrund och anledningarna till att ungen fått en glass lika stor som armen, men allt för ofta ser jag sånt och kan inte låta bli att tänka på vilken mat och hälsouppfostran de använder sig av (eller inte använder sig av kanske?). Jag vet, jag är inget jävla helgon, men jag försöker komma ihåg att socker faktiskt är beroendeframkallande. E får socker i form av glass och bullar nån gång ibland (hon fick smaka godis på midsommar men det var första och hitintills ända gången), men oftare fruktsocker som russin och Ellas, men även där försöker vi ta det lugnt. H har får vänta ett tag till.

Hade ett helt långt och ännu mer pretentiöst inlägg om socker på gång. Får se om det kommer sen. Ni är varnade.


3 kommentarer:

I sa...

Om man varit vaken sen 4 och barnet ätit frukost då blir det ju som att äta dn glass vid 14.00 för normalvaknande barn :)

Sophie sa...

Haha ja mycket sant!

cruella sa...

Jag är inte så säker på att socker är beroendeframkallande men det räcker ju med att ett överdrivet fikande och annat stör aptiten på nyttigare, riktig mat. Bästa sättet att komma bort från mycket av vardagssockret är helt enkelt att inte ha det hemma. Inga kex, bullar, saft, glass. Men frukt, grönsaker, knäckebröd etc.