torsdag 31 maj 2012

Morgoniaktagelser

1)
På våren vill jag alltid flytta ut i förorten. Jag kan inte för mitt liv förstå vad vi gör i en lägenhet. (Sen kommer hösten och vintern och jag trivs rätt bra i stan.) Men idag på väg från dagis till tuben möttes jag en dagiskompis och tre fröknar, alla leendes i solen. Då känns söder liten som en miniby mitt i smeten. En liten håla där alla känner varann och man går eller cyklar överallt. Som jag naivt drömmer är den perfekta platsen för alla (vilken den givetvis inte alltid är). Och då önskar jag bara att jag kunde få mig ett litet hus med en liten täppa mitt i Tanto. Då skulle allt vara perfekt!

2)
Södermalmspolisen ligger intill tunnelbanan och utanför står ofta poliser och pratar. Idag noterade något jag inte tänkt på förut; tjejer i polisuniform är heta! Kläderna gör dem lite butch, men ändå ofta välkammade och naturligt sminkade och ganska feminina. Hotstuff!

3)
Bussatstionen på Slussen är enda stor rökruta. BLÄÄÄ! (Och jag feströker ändå. Men kl 09 på morgonen, nej tack!)


1 kommentar:

Katarina sa...

Håller med om att Söder känns som en miniby. Vid våra kvarter (Mariatorget) är det som en lite ankdamm. ;) Ha ha, varför bo på vischan liksom? Jag drömmer också om förort ibland, som du, men landar sen alltid i att Söder är bäst. Här är jag född, här växte jag upp och här ska mina barn växa upp. Mvh Söderpatrioten