måndag 21 maj 2012

Förvirring

Idag hade jag ett möte med en kille som erbjöd sig att ge mig lite råd och tips kring hur jag ska bygga upp mitt företag, marknadsföra mig mm. Det var jätteintressant och bra. Men åh så förvirrande. Han sa en massa saker som säkert är helt korrekta och bra, men som gjorde mig väldigt osäker. 

Och så nu på kvällen fick jag en sån jättesvacka där jag bara kände mig helt värdo och dålig och som om mina kläder och hela mitt företag sög fetballe och jag var så himla OUNIK och sämst och osv osv. Som om jag aldrig skulle klara av att driva det vidare och göra ett 'riktigt' företag av det. Och som grädde på moset så har Johan och Helge åkt till Ludvika för att hälsa på Farmor och Farfar. J är den som kan fiska upp mig när jag spiralar ner i såna här neggotankar men nu får jag rycka upp mig själv.


Nu tittar jag på CSI med ena ögat och skriver med det andra. Elsie ligger och sover. Snart jag med.

5 kommentarer:

Marie sa...

Du är ounik. Det finns massor av människor med drömmar och många försöker dessutom förverkliga sina. Det är så häftigt att du är en av dom. Det är dessutom många som lyckas, jag hoppas att du också gör det.

Sophie sa...

Tack Marie, det gör jag med. Vad jag menade med ounik var min affärside. Alla är vi unika och ounika tycker jag. I en trevlig blandning:)

cruella sa...

Kan du inte driva företaget på hobbynivå då? Jag vet ju inte exakt vad dina visioner är men jag vet att det är jättesvårt att få ett litet produktföretag med en inte så unik affärsidé att växa, hur fint och bra det än är det man gör. Kolla Dragon's Den:-) Det betyder inte att man är fel ute eller att man är värdelös eller att man inte har något att erbjuda, bara att man kanske måste ha flera scenarier. Hyfsat okej brödjobb och hobbyföretag till exempel.

Charlotta sa...

Förstår verkligen förvirringen. Jag är i lite samma sits som du men tänker så här: Jag är en sån som vill att allt ska hända nu,nu,NU men man får nog acceptera att det tar sin lilla tid. Visst, det är svårt men de ska f*n gå!! :)

Sophie sa...

Du har så rätt, jag är nämligen likadan, vill ha allt NU! Men tålamod måste man ju ha.....