fredag 6 januari 2012

2011 i listformat

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut? 
Tog mina inre demoner på allvar.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Flera. Helena fick fina Melker. Min kusin och hans flickvän fick en dotter som fick heta Elise. Johans syster födde en till kusin; Felix. Min vän Max och han fru Lina fick en dotter. Och dagen innan nyårsafton kom en liten pojke till min fina vän S. Vilket babyår! (Shit, har jag glömt nån!?)

Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är.

Vilka länder besökte du? 
Inga. Var i Sverige hela året.
 
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? 
Mera tid för eget skapande. Mer ork (duh...)

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 
23 mars såklart, då han föddes.

Vad var din största framgång 2011? 
Att ta mig ur tvåbarnschocken och hamna i nuet.

Största misstaget? 
Att räkna med att vi skulle få lugn och ro i vårt hem. Det slog ju bakut som bara faan.

Bästa köpet? 
Förutom min nya garderob som Joanna hjälpte mig att få igång, så måste jag nog säga min nya iPhone 4s. Mest för att jag inte köpt så mycket spännande. 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Kläder tror jag. Men det var inte så himla mycket ändå. Om man jämför med tidigare år.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Att se mina två barn upptäcka varann och leka.
Att överraska min älskade med hotellnatt. Goda vänner.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011? 
Haha, ja, välj any barnsång och jag är en hitmaskin. Jag har även en dans till nästan varje låt. Annars jag lyssnat en del på Robyn, Tove Styrke, Kleerup, gamla Petter låtar, Vernoica Maggio, Monica Zetterlund och Divine Comedy. Typ. Och så en hel del Bollywoodmusik och Chopin.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Både och. Ett tag mycket ledsnare och på hösten MYCKET gladare.

Vad önskar du att du gjort mer? 
Spelat spel med min man. Tränat. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Ätit godis. Varit arg/sur/bitchig.

Blev du kär i år? 
I sonen min.

Favoritprogram på TV? 
CSI (NY, Miami, Las Vegas), HIMYM, Dexter.

Bästa boken du läste i år? 
HAHAHA! Jag har läst ut 1 (EN) bok i år! Den var visseligen asbra. 

Största musikaliska upptäckten? 
Min dotter är väldigt bra på att hitta på låtar och nya texter till melodier hon kan. (Jag vet, fusk, det ska handla om mig, men jag hade inget bättre på ämnet)

Något du önskade dig och fick? 
Ett frisk barn (till!). En bättre psykisk hälsa.

Något du önskade dig och inte fick? 
Lugn och ro. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2011? 
Hade tårtkalas för släkten och jordens härligaste middag för mina bästaste vänner. Ap-bra dag! (Till slut)  

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Mycket. Men jag vill inte räkna upp dem för då blir jag bara ledsen. Och nu övar jag på att vara positiv. Och tacksam.

Vad fick dig att må bra? 
Mina barn (speciellt när de sov länge). Johan (speciellt när han bekräftar att jag är en bra mamma/snygg kvinna). All kärlek min familj ger mig. 

Vilken kändis var du mest sugen på? 
Hahaha. SUGEN? As in; voulez vous coucher? Ingen. Men jag blev visst också lite småkär i Edward när jag såg första Twilightfilmen. 14is-chock? 

Vem saknade du? 
Förutom att Calle dök upp på ett eller annat sätt nästanintill varje dag så saknar jag alla vänner som bor utomlands. Önskar vi bodde närmare varann.

De bästa nya människorna du träffade? 
Jag har inte träffat så mycket nya människor i år. Det blir så när man är gravid/nyförlöst/depprimerad/hemmakär/lat. Men dagismammor Erika och Rebecca är två nya bekantskaper jag glädjs åt. Vilken smart grej det här med dagis är. För alla!

Mest stolt över? 
Att jag tog tag i mig själv och började gå i terapi. Att jag klarar av att vara mamma till två.

Högsta önskan just nu? 
Lugn och ro och god hälsa till alla (samt att jag kommer in på utbildningen och att vi kan köpa en ny lägenhet snart, vill inte bo i det här huset längre).

Inga kommentarer: