lördag 21 januari 2012

En lunch på vurma

Igår var E hemma från dagis och Mormor kom in till stan för att fika med oss.


"Eeeeh, en macka sa jag. Vad är det här?"


"Okej jag äter, men hallå får jag ta bort det här drinkparaplyet först? Jag är liksom 2 1/2 år. Inte 21."



"Oj vad många skitnödiga människor med datorer. Är det här deras jobb?"



Slut på lustiga pratbubblor till bilder på barn. Min lunch;


Helges fick burk och sen bröd (bästa han vet). 


När E plockat bort allt jox på sin macka var den jättegod och åts upp i ett svep.


Medan hon tittade på allt och alla med stora ögon.


Vurma; ett mysigt ställe. Apnära vår lägenhet. Ännu en vinst.



2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, du har vågat dig tillbaka! Visst var det där vi var efter biblioteket med mammagruppen och kände oss lätt avskydda pga lite för många smågnälliga barn?

En annan grej, skönt att höra att du mår bättre igen!
Kram, Sandra

Sköna Helena sa...

Ja, Vurma är mysigt. En framtida mammadagsaktivitet? Och oj, vad stor Elsie har blivit! Hur kan tiden gå så himla fort för barnen, när man själv inte tycks åldras alls? (Höhö.) Kram