söndag 29 januari 2012

Jobbiga dagar

Det har varit nåt fel på min blogpress-app och därför har jag inte kunnat blogga från mobilen. Och jag har inte haft så vidare mycket tid till datorn sista dagarna. H är fortfarande sjuk, men febern har gett sig. 

Igår skulle jag på ett hejdundrande kalas för en av mina bästa vänner som fyllde 35, men det hela fick ett obehagligt antiklimax när jag dyker upp vid 6-tiden och får höra att hon åkt in till KS pga en kraftig brännskada som skett bara nån timme innan jag kommit. Hon skulle blåsa ut ett värmeljus som betedde sig lite underligt och slog upp lågor ur glaslyktan den var i. Tyvärr skedde då en slags miniexplosion och parafinet kastades upp i hennes ansikte. Hon har nu andra gradens brännskador i ansiktet och hela kalaset fick ett abrupt slut. Stakars, stakars min vän. Jag vet inte ännu hur skadorna kommer läka, men vi har smsat på morgonen så hon är vid någorlunda gott mod.

H sover just nu, men väldigt oroligt. Och jag och Johan har inte sovit mer än nån timme här och där på tre dagar. Vi är minst sagt lättretliga och trötta (jag vet att det finns de som inte sovit en natt på flera veckor, men det här är jobbigt för oss). 

Så just nu är jag blä och då blir det lite bläigt här oxå. Det blir bättre snart!

1 kommentar:

Joanna sa...

men stackars människa!
man hör ju om värmeljus som kan bete sig förrädiskt, men jag tänker nog aldrig att de faktiskt GÖR det.
och att det kan bli så där allvarligt.

vilken obehaglig efterklang att dyka upp till också, såna tvära kast från att tro att man ska möta glada människor och så möts man av ett sådant besked.
får ont i magen av blotta tanken.

hoppas att hon återställer sig snart, och att hennes innestående kalas blir det absolut bästa på evigheter.


och ps.
man kan inte hålla på och jämföra sig med andra, och tänka att andra har det jobbigare.
för va fan, ni lever ju inte andras liv, ni lever ERT och då är det klart som tusan att det blir jobbigt utan sömn.
jag hoppas att lillpojken blir frisk snart, och att ni får sova som stockar.