onsdag 23 november 2011

Tråk

Jag är urtrist nu. Jag klär mig lite trist, sminkar mig inte och tvättar inte håret varje dag eftersom jag fått väldigt torr och kliande hårbotten. Jag fokuserar på att få H att sova och städa här hemma. För när han är vaken är han lite klängig, vill vara i famnen och bli buren. Lite svårt att få nåt att göra då... Och så läckan. Just nu ser det ut som vanligt hemma, förutom att vi har tömt garderoberna i hallen där alla våra ytterkläder, handdukar, lakarn mm var. 80 % är nerpackat i lådor och åkt hem till min pappa. Resten (de vi behöver de närmaste 2-3 månaderna) är instuvat i sovrummet. Nästa vecka börjar renoveringen, det kommer förmodligen bestå av fläktar som torkar, utbyte av två dörrposter (badrum och ytterdörr), ommålning av väggar och utslitning och insättning av nya garderober i hallen (fuktskadad alltihopa...).  Jag bara ber att inte badrummet ska vara skadat eftersom vi just gjort om det (TVÅNGSRENOVERING-inget eget val!!!). Och att skadorna inte ska vara så omfattande och allt ska snabbt (yeah, right). Tappat lusten just nu som ni förstår.

Så just nu är jag trist, klädmässigt och bloggmässigt. Förlåt för det. 

Och på lördag fyller jag år och ska ha tårtkalas för släkten och middag för vänner på kvällen. Mycket att fixa med som ni hör...
Snart blir det roligare. Lovar.

Inga kommentarer: