söndag 13 november 2011

En överraskning kommer sällan ensam


Ja, som ni kanske räknat ut har jag och J bott på hotell inatt. Hotell Rival på Mariatorget för att vara exakt. Detta var en present från mig till J, eftersom vi firade 5 års kärlek i oktober. Jag har planerat detta i flera månader faktiskt, fixat barnvakt, kollat hotell, restauranger, hemliga presenter mm. Det är fantastiskt roligt att bli överraskade och J var smått chockad i nästan en timme efter att vi checkat in, men det är oxå otroligt roligt att få överraska någon. Speciellt någon man älskar.

Jag föreslog tidigare i veckan att vi skulle fråga om barnvakt och gå och äta lunch på lördagen. Min mamma och hennes man kom över och vi gick, J trodde att vi skulle komma tillbaka ett par timmar senare. Alla spelade jättebra och han gick verkligen på det. Vi gick ut i hissen och jag låtsades då ha glömt min mobil och gick tillbaka medan J åkte ner med pappersinsamlingen som jag hade sett till att det stod klar vid dörren. Väl inne igen packade jag ner det sista och la fram väskorna till mamma samt gav de sista 'instruktionerna' om barnen. Sen åkte jag ner igen och låtsades ha hittat mobilen. Mamma och Per tog med barnen hem och på vägen lämnade de in våra väskor på hotellet. Efter en helt grymt god hamburgerlunch på en pub vid Mariatorget, "på väg hem", låtsades jag vilja gå förbi en affär intill Rival. Väl utanför Rival påstod jag vilja gå och inte titta på en tavla i receptionen. När vi kom in avslöjade jag för honom att hans försenade present som jag påstod var beställd från nätet inte skulle komma. För detta var presenten. Fnittriga checkade vi in och kom upp till ett jättefint rum med en underbar säng (vilka täcken!). Resten av dagen behåller jag för mig själv men jag rekommendera restaurang Story Kitchen där vi åt middag (visseligen bara förrätter - grymt goda såna- eftersom vi fortfarande var mätta efter lunchen!) och så klart Hotellet, Rival. Efter en mycket god natts sömn (10 timmar!!) gick vi ner och åt en underbar frukost.

Nu är vi hemma igen och städar lite innan barnen kommer hem. För oj, vad vi längtar efter dem! Så skönt att vara själva, men SÅ FREAKIN UNDERBART att få träffa sina ungar igen. 






En liten nallebjörn bor i varje rum. Vi misstänkte en inbyggt kamera i den.
Självbäddande säng.



Inga kommentarer: