onsdag 2 november 2011

Bebis i present?

Just nu frågar Elsie mycket vad alla heter. 'Va heter mamma? Va heter Pappa? Va heter Ollis lillebror?' osv. Imorse när vi klädde på oss frågade E mig vad Kiras lillasyster heter. Kira är min lillebrors dotter och har inga syskon. Så jag svarade att Kira inte hade någon lillasyster. Men att hon kanske får en om ett tag. 
-Hon kan få en i födelsedagspresent! tyckte E var en utmärkt ide. Det var så sött att jag skrattade lite.
-Inte skratta mamma! sa hon då argt. 
-Åh, förlåt, jag skrattade åt nåt annat som jag tänkte på, svarade jag generat. 
Inte kan man skratta åt hennes underbara ide att ge kusinen en bebis i present. Även om jag är medveten om att det kanske inte riktigt går till på det sättet.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, så gulligt! barn tänker så underbart gränslöst :)