onsdag 10 augusti 2011

Vakumtider -igen

Nu lever vi i kappsäcken igen. Som förra sommaren. Badrummet renoveras i 7 (!) veckor och vi kan inte bo hemma. Just nu bor vi tillfälligt hos min mamma i nacka. Sen fortsätter vi med en tur till Skåne där min mamma har sommarhus, och sen bor vi en sväng hos min pappa och hans fru i stan. 2-3 veckor, får se hur länge de står ut. (De bor nära oss, dagis och allt. Det är bra.)

Helge har redan visat att han inte uppskattar det hela genom att ha gått tillbaka till att bara jag kan lägga, hålla, trösta. Elsie kan inte sova själv utan vaknar och skriker på nätterna. Så nu är vi klistrade vid varsitt barn. Så får det vara.

Men vi behöver verkligen en sommarvecka till i Skåne, så kan alla människor sluta önska sig höst, för i helvete.

Mvh
Trött, överviktig & lite bitter


3 kommentarer:

Atomflickan sa...

Det var ingen höjdare du! Och sju veckors renovering... Hoppas det blir fint när det är klart.

Klart det kommer att vara sommar i Skåne!

Sandra sa...

Hej! Jag tycker att det framgår i din blogg att vill du gå ner i vikt... :P (och nej, jag tycker inte att du tjatar, bara att jag alltid känner precis som du, utan att jag har några barn som kommer ur min kropp) För mig tycker jag att shapeupclub.com funkar bra. Det blir så tydligt vad man stoppar i sig, och vad som krävs för att man faktiskt ska gå ner i vikt. För mig känns det som att det blir en plan, något att följa. Jag känner mig motiverad, både mat- och träningsmässigt sen jag började använda mig av sidan för tre veckor sen (jag brukar vara motiverad högst en vecka).

Okej, jag tycker att hösten känns i luften, men hey, det är sommar i minst en månad till!!

Josefine sa...

Jag förstår hur det känns. Vår köksrenovering som gick över i fuktskada och sen badrumsrenovering tog nästan knäcken på oss. Hoppas att det går bra med all renovering och att det är klart sen och inga fler obehagliga överraskningar.