fredag 5 augusti 2011

Nkp del 1

Min vän Max och jag lärde känna varann på dagis. Sen dess har vi och våra föräldrar & syskon umgåtts flitigt genom åren. Våra mammor är bästisar, vi har firat jul ihop ett antal gånger, åkt på semester ihop och har många barndomsminnen tillsammans. Som vuxna har vi umgåtts, om än sporadiskt, men alltid varit goda vänner. När vi båda fick vårt första barn inom loppet av 3 månader blev allt ännu lite roligare. Nu bor Max och hans fru i Norrköping och fick för 8 veckor sen en lillasyster till sin dotter Ditte. Vi åkte dit för att gratta lilla familjen.

De har en jättefin liten kollonilott där vi åt middag och barnen lekte;




Stugan är liten och gullig och full med gamla söta detaljer:






De 'stora' barnen badade i uppblåsbar pool på gräsmattan (som jag inte lägger ut bilder på eftersom barnen badade nakna och detta är internet och tyvärr... det finns människor som skulle kunna använda den på ett oacceptabelt sätt...) medan de små sov eller hängde under ett babygym.

Morgonen därefter ( i deras lägenhet i stan) gick jag upp med barnen och gav Johan en (sällsynt) sovmorgon. Till 08.


Sen tog vi tåget hem. När vi gick av sa en kvinna bakom oss att vi var duktiga som åkte tåg med så små barn. Det kändes bra att höra. För Johan och jag var helt slut efteråt.


Även om större delen av resa såg ut ungefär så här.

2 kommentarer:

anna sa...

Hej hej! Tittar in här ibland och beundrar din stil. Måste bara säga att hatten/mössan din dotter har är underbar. En sådan vill min dotter också ha!

Sophie sa...

hej anna, och tack snälla! jag köpte den på åhlens tror jag, fast i våras. med dagen snabba mode vet jag inte om den finns kvar...