tisdag 30 augusti 2011

Kort bara.

Igår när jag glad i hågen hämtade kl 16, vilket kändes jättebra för oss båda, säger pedagog C att vi måste prata om tiderna, 'Jag sa fel till dig imorse'. Det visar sig att för 1 1/2 vecka sen togs ett nytt beslut att alla föräldrar som är hemma med barn får välja mellan att ha sitt barn 9-15 mån-fre eller valfria tider mellan 8-16 mån-tors men ledig fredag. Jag höll på att börja böla när hon berättade detta. Jag sa som det var, att en av anledningarna till att vi bytt dagis var för att det inte gick att flexa på det förra. Jag berättade att jag mådde dåligt och var stressad hela våren över tiderna och att jag helt enkelt inte klarar av att vara ensam en hel dag med båda min barn just nu. (Självklart så kommer jag det framöver, när H blir lite äldre och inte behöver bli buren så mycket och när hans sömn inte är så skör men ändå så viktig) Så att flex mån-tors och ha henne ledig på fredag känns inte som ett alternativ. Jag sa som det är, att jag ska kolla med mormor och morfar om jag kan få hjälp, men i sanningens namn känns inte det heller som ett bra alternativ. Båda jobbar, dock inte heltid och inte varje fredag, men de har båda aktiva liv och sommarhus i Skåne. Min mamma har dessutom en tonåring hemma som behöver henne. Att kräva att de ska ställa upp varje/varannan fredag kan man inte.

Jag ska strax gå till dagis med Elsie. Om om möjlighet ges, ska jag tala med personalen igen.

Tur att jag gick på bio igår. Annars hade jag suttit hemma och bölat och ältat detta.

2 kommentarer:

Ida sa...

Hallå.

Det där sög ju åsneballe.

Jag har inte heller barn på dagis på fredagar så om du vill hitta på något då är det bara att höra av dig. Jag har bil och kan ta mig in till stan lätt som en plätt. Det kan jui vara lite lättare om man är två vuxna på 4 barn tänker jag. Även om det bara är att leka i parken.

Sophie sa...

tjoo hooo GÄRNA!