onsdag 7 april 2010

Påsken, baklänges


Påsk. Denna softandet högtid. Vad hände? Dog han? Återuppstod han? Korsfästes han? Jag vet inte. (Ska slipa på mina religonskunskaper, men måste erkänna att jag egentligen inte bryr mig.) Det gör inget. Jag äter godis och ägg och mår gott ändå.

Detta var vår påsk. I baklängseordning (bara för att bilderna hamnade så och jag är för lat för att möblera om):


Vi avslutade påskhelgen med tidig middag hos Pappa och hans fru, Britt. Där fick vi skumpa på balkongen och lamm till middag. Lyxigt!



Elsie och hennes Morfar hade skoj. Det var länge sen jag såg min pappa krypa runt på golvet. Fint!
Större delen påsken gick åt att städa, möblera om och fixa kattnätet på balkongen (bilder på detta vid senare tillfälle). Men vi hann med en promenad nere vid vattnet. Vi bor i världens vackraste stad. Jag älskar att vi bor mindre än 5 minuter från vattnet.

DÖ IS, DÖÖÖ!

Det är coola hus där vi bor.


Påskens startskott var fredagen då vi bjöd in Johans syster med familj till en (multikulturell) påskmiddag vi båda var ganska stolta över. Förutom sill och nubbe bjöds det på asiatisk kyckling, frittatas med feta och oliver samt sparris inrullade i procciotto med citron och vitlöksmarinerade kronärtskockor. Bland annat.


Så vad än Du firade. Hoppas att det är ok för dig. Att jag firade att det är VÅR!


2 kommentarer:

Joanna sa...

det ser ut att ha varit en väldigt härlig långhelg och i bilden på din pappa ser jag väldigt mkt av dig i leendet.
och elsie: bedårande som alltid.

Sophie sa...

Åh det ska jag berätta för pappa. han blir nog glad :)