måndag 26 april 2010

En lextion i konsten att hinna med en massa

Vilken helg.
I fredags var jag och Joanna på Beyond Retros invigningsfest. Det var goda öl och fina kläder, men bäst av allt var sällskapet. Jag prövade lite saker, men köpte ingenting. Jag hade lite för trevligt helt enkelt och kunde inte riktigt fokusera på alla dessa MASSOR av kläder som hänger där. Men jag ska tillbaka snart, bor ju så väldans nära, och leta bröllopsklänningen bland annat. Efter alldeles för många cigg, två smarriga drinkar och två cheeseburgare föll jag i säng runt halv två. Nästa morgon var det upp och hoppa eftersom jag bjudit in familj och lite släkt till min mamma på brunch. Tyvärr var Johan sjuk så jag och Elsie åkte ut själva och medan alla andra tog hand om henne tog jag hand om brunchen. Och vilken brunch.

Jag blev så nöjd och alla tyckte det var så gott. Efter maten åkte jag hem utan Elsie eftersom jag från början hade planerat in en överaskningskväll för Johan och fixat barnvakt. Nu blev det ingen överaskningskväll eftersom han låg däckade, men barnvakten (mormor) ville ändå ha Elsie så så fick det bli. Jag och Johan hade en mysig kväll ändå men Indisk takeaway och Almadovar filmen 'Att återvända'. Dagen efter låg Johan fortfarande däckad så jag tog tag i vårat nya balkonggolv och sågade och grejade ett par timmar innan trallen var färdiglagd. Johan var mycket stolt över sin händiga flickvän.

Före:




Efter:
Trallalalalaaa...


Efter det åkte jag till Friskis&Svettis och dansade Afrodans i en timme. Galet, jobbigt och kul! Sen gick jag till Twilfit och fick hjälp med att köpa två nya bhar till mina underligt formade bröst. Ammningen har gjort dem både större och mindre! HUR!?!?!?! Jag vet inte...
Efter det hem och vänta in lilla skrutten som vi båda hade börjat längta efter rejält. Efter att hon fått mat lagade jag en smarrig thaigryta med mango till oss. När hon däckat efter hennes mysiga helg hos mormor och morfar Päron så tittade vi på Die Hard 4.0 och åt popcorn. (Där har ni f.ö min konstiga filmsmak; Att återvända och Die Hard; bra på olika sätt!)
Sen var det slut och gonatt och nu är det måndag! Det kallar jag produktiv helg!

Vad kan vi lära oss av detta? Planera in bara en massa kul saker; så hinner man. På nåt sätt.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Yammi vilken brunch, ser supergott ut! och golvet blev verkligen jättebra! Vilket program, var får du all energi ifrån?
/Mia

Sophie sa...

jag vet inte! Ibland så briljerar man ;)