onsdag 24 april 2013

Permanent

Alltså min nya friss gillar jag stenhårt. Så hårt att jag funderar starkt på att permanenta mig. Så igår gick jag på en gratis konsultation på Hårgänget där jag alltid klipper mig. Tjejen var urtrevlig och kändes ärlig när hon sa att hon tyckte det var en bra ide, att det skulle passa. Fast om 2-3 månader för lite hår mitt på huvudet måste växa sig lite längre. Allt kändes fri och fröjd. Tills jag fick prisinfo. Herreminje. Det skulle landa på nära 3000 för tiden och materialet, samt en klippnings inkluderat. 3000. Kronor. 3. Tusen.

Va fan tänker jag med? Jag går ju på studiebidrag.

Så tyvärr försvann den drömmen långt bort... om ingen av er kan tipsa på nån som kan göra det billigare?

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Tänker hempermanent! Fast det är ju lite av en gamble iof.. Kommer ihåg när det var inne när jag var tonåring. Drömde om ljuva lockar men såg exakt ut som en pudel istället... Fast jag tänker att produkterna kanske blivit bättre och om man ber frisören om en bra basklippning?

LindaE sa...

Hårgänget är ju hemskt dyra. Måste finnas någon som är billigare. Typ nån frisör med salong i garaget =)

Du passa jättebra i lockarna och den där frisyren!