tisdag 23 april 2013

Bästa och sämsta

Bästa.
För snart 20 år sen, 1995-96 gjorde jag ett av mina absolut bästa köp. Jag hade ju såklart ingen aning om det då, eftersom jag då endast köpte dem för deras utseende.


Mina docs, dr martens. Dessa enormt sköna och slitstarka skor har jag haft stora delar av vintern samt regniga höstdagar och nu, lite duggiga vårdagar. Så. Himla. Bra.

Sämsta.
Jag gör det inte så ofta längre, men visst händer det; att jag köper för små kläder i tron om att det bara är ett kilo från att den ska passa. Gärna överdelar som är för tajta över mina armar som jag inte är så nöjd med. Sist var det en kavajliknande jacka i vackert blommönster. På rea. Underbar. Men mina armar är för stora för den. Jag provar dem va 1-2 ggr i månaden och tvingas alltid hänga tillbaka den med en klump i magen. Jävla armar!

2 kommentarer:

LindaE sa...

Hatar kläder med för smala ärmar! Kanske är mina armar som är för tjocka, men jag tycker det är ofta som man provar ett plagg som det sitter bra i övrigt men är alldeles för trångt i ärmarna.

Sophie sa...

VARFÖR gör man om det gång på gång :(