måndag 26 november 2012

Bitter födelsedags tjej

Så slutar den mest ospeciella födelsedagen i mitt liv. Jag har ifs mått skit (bakis dag 2) hela dagen men 1 person har ringt och grattat (mamma) och två har försökt men misslyckats (2 bästisar). Ingen mer. Ok. Ca 7 sms och sen ett gäng fb-grattis. Och Johan kom med fin present på morgonen. Men ändå. Fyllde 35. :(




Ok. Min klass sjöng för mig. Det var lite kul. Men det var oxå dagens egentligen uppvaktning förutom Johan och mammas sång. Jag älskar lixom att fylla år. Vill bli upphöjd till skyarna...

11 kommentarer:

Joanna sa...

GRATTIS!
PUSS!
TÅRTOR OCH SÅNGER OCH BLOMMOR!

Sophie sa...

Tack du gullo ;)

cruella sa...

Du hade ju födelsedagsfest?

Anonym sa...

Men släkt och vänner verkar ju har firat dig hela lördagen?!

Sophie sa...

Cruella och anonym; visst firades jag i lördags och det var underbart, men jag hade uppskattat om jag hade fått gratulationer på själva 35-årsdagen. Om ni inte uppskattar det får stå för er, men jag tycker ett litet grattissamtal på födelsedagen är trevligt även om jag firat personen nån dag tidigare.

cruella sa...

Du fick ju flera grattis och fin present hemma på rätta dagen och sång från din klass? Du får ursäkta, men jag tror du får ta och bearbeta din inställning lite. Varför är det så laddat egentligen?

Anneli sa...

Vet du vad Cruella, jag tycker inte alls att Sophie "får ursäkta". Är hon ledsen så är hon och det är klart att hon ska kunna skriva om det på bloggen. Att trycka till en ledsen person lite extra på det sätt som du gör här är bara nedrigt. Du kan ju låta bli att kommentera om du inte har något snällt att säga. Och ja, internet är fritt och du har rätt att skriva vad du vill och allt sånt men inte tusan skulle du gå fram till en person som satt på tunnelbanan och såg ledsen ut och säga "skärp dig!"?

Sophie sa...

Cruella. Kanske är det så att det är en laddad grej för mig, och jag vet varför. Kanske var så att jag blev v sårad av detta. Jag tycker jag har rätt att uttrycka mina känslor på min blogg. Du vet inte mer än det lilla som står på bloggen, så var försiktig med dessa elaka typer av kommentarer är du snäll.

Sophie sa...

Och tack anli!

cruella sa...

Elak och nedrig? Vad ska ni då ta till när folk är taskiga på allvar? Jag ifrågasatte rimligheten i bitterheten och besvikelsen över en födelsedag som ändå firats på flera olika sätt. Det är inte elakt. Att jämföra med att jag skulle gå på någon som ser ledsen ut på tunnelbanan är ju bara heldumt.

Hoppas på gladare dagar med ugglandet och retoriken. Lycka till.

Anneli sa...

Äsch Cruella. Jag har ju sett att du har kommenterat en del här inne och du är inte direkt peppen själv. Det handlar nästan alltid om att du hittar något att ifrågasätta eller klanka ner på och det är nog inte så kul att läsa. Kanske är det du som borde ändra inställning och lägga lite mer energi på att peppa dina medsystrar i stället för att hacka på dem?