tisdag 3 juli 2012

Är ditt liv så där perfekt?

Vi har haft fina dagar på landet, men avslappning är det inte direkt. Det är upp tidigt och sen går dagen ut på att hitta olika sätt att roa Helge på eftersom han antingen vill bli buren eller gå med oss i händerna. Elsie, härliga unge, är lätt att roa, det mesta är kul! Och tröttnar hon får hon vila lite framför lite Madicken/pippi/svtbarn. Jag älskar självklart mina barn lika mkt, men just nu är E jättekul att vara med oss och H... mindre kul...
Alla planer jag hade, skulle bygga ställning till rosbusken, springa varannan dag, bygga ny spalje, fixa nya blommor, rensa i den gamla komposten...mm... Inget har jag hunnit med. Och när vi äntligen lagt barnen (20-tiden) kollapsar vi oftast framför tvn... För snart ska man ju upp igen...

Menar inte att klaga, men alla andra småbarnsföräldrar verkar ha så softa och sköna semestrar. Vad gör vi för fel?


7 kommentarer:

Linda E sa...

Du gör inget fel alls! Förutom att möjligtvis läsa lite för mycket Facebook statusuppdateringar och tittat för mycket på instagram-foton som fångar en grisblink. Två sekunder efter att bilden är tagen så bråkar ungarna och mamma får ett migränanfall :) Riktigt så kanske det inte är men jag tror att ni har det precis som alla andra, iaf som oss!

Anonym sa...

Har dom inte alls!!!! Men dina barn är ju ganska små ännu, ibland glömmer man det. Denna sommaren var första p många som jag faktiskt har läst i en bok. Har tom haft ork till att ta ett glas vin på kvällen och se en film!!! Men så är mina barn 3 och 6 och helt plötsligt i våras kunde dom leks själva en stund och sova lite längre på morgonen om dom la sig sent på kvällen. Så håll ut bara, det kommer!!!

Hanna sa...

Jag tänker inte på semestern som SEMESTER utan som ledig med barn. Vi ska inte åka nånstans alls tror jag, allt är enklare hemma. Jag tänker vardag med guldkant.

Kram

Jenny sa...

Nä vet du! Förra året hade vi en ettåring och en treåring och det var ingen lek. Lilla O har alltid varit klängig, gnällig och mammig. Helt hopplös... Och en storasyster som var glad och enkel och härlig. Det ÄR ju så med små barn, de kräver full attention och det är sjukt intensivt. Försök att inte planera in så mycket och sluta jämföra med andra. Det är så lätt att tro att alla andra har det så bra, särskilt när man läser bloggar och facebook men alla brottas vi med vårt i vardagen. Vissa kanske har jätte-softa barn och tycker det är enkelt. Andra har det mer utmanande. Och om du har tålamod att titta framåt så kan jag lova dig att nästa sommar kommer vara helt annorlunda.

Sophie sa...

Tusen tack alla fyra. Vi vet att det är tillfälligt, men det är SÅ SKÖNT att höra från andra! Att det blir bättre! Och det där med fb& bloggar har ni naturligtvis helt rätt i oxå! Tack!

Eller nåt sånt sa...

Det där skulle lika gärna kunnat vara vi, alltså verkligen.

Sophie sa...

Skönt att höra. Man känner sig så ensam ibland.