torsdag 6 maj 2010

På väg


















Jag sitter på en skakig buss på väg till flygplatsen. På väg till London. Som var mitt hem i nästan 8 år.
Jag har lämnat barn och man och katter för en helg som jag faktiskt inte vet hur den kommer bli. Jag vet inte hur det kommer kännas, jag vet inte hur min relation till min vän eventuellt förändras. Jag vet bara att jag längtar dit så de värker i mig i och snart är jag där. Jag längtar efter pubar och gator, lukter och ljud...
Med en väska full av fina kläder och fickpengar som jag fått av min älskade för att köpa mera kläder...
Och nervös. Åh så nervöst. Varför?


3 kommentarer:

Joanna sa...

oj oj oj jag hoppas att din helg blir underbar.
nervös för att förväntningarna är så höga, kanske?
så pirrig så att det förväxlas med nervositet, kanske?

ha det fint, fina.
kram.

Anonymous sa...

Önskar dig en underbar helg i London! Det blir jättekul ska du se.
/Mia

Estella sa...

Åh vad härligt och åh vad jag blir avundsjuk... vill också till mitt gamla hem London! Hälsa! :-)