onsdag 19 maj 2010

CVidrigt

Jag skickade häromdagen iväg min första jobbansökan på ett bra tag (om man bortser från när Cecilia Blankens sökte assistent och jag i mitt naiva sinne trodde att jag skulle vara intressant för jobbet, vet inte ens vad som hände med det där ass-jobbet, nån som vet?). Nervöst så in i bängen. Gjorde om min CV så att mitt sista jobb kom med, stuvade om och ändrade lite efter tips från en god vän. Skrev sedan ett personligt brev med, vad jag tyckte var, lagom mängd artighet och personlighet. Så nu får vi se... Jag ska ju inte börja jobba förrens i september, men det står inget om när anställningen skulle börja och ingen börjar väl en mitt i semestertider i Sverige? Såvida det inte är ett sommarjobb, men det tror jag inte detta är. Skulle vara mycket märkligt faktiskt.

Nu sover ungen fm-lur, diskmaskinen går på full sprutt och jag ska sminka mig och klä bort mina valkar. Sen ska vi träffa gosiga vänner och mysa. Hurra.

Inga kommentarer: