onsdag 26 maj 2010

Jobbet jag älskar


Nej. Det är inte mammajobbet jag syftar på. Men det är klart att jag älskar det. Det gör jag. Men nu syftar jag på mitt Ugglalala-projekt.

Just nu bor jag hos min mamma några dagar med Elsie eftersom vårt vatten är avstängt. (Johan bor hemma med katterna. Utan vatten.) Och Mormor tycker ju väldigt mycket om att vara med Elsie så jag passar på att ta vara på varje stund. Och jobbar med Ugglalala. Fixar med bilder och text, lägger upp nya figurer, klipper och klistrar, fundera och skissar på nya figurer... Om jag kunde skulle jag börja sy nya oxå, men symaskinen och alla mina tyger är sorgligt långt borta...

Igår var jag uppe på min pappas jobb, han är Öron Näsa Hals läkare men egen praktik. Och hans syrror beställde 3 stycken STORA ugglalala till lekhörnan! Det känns helt fantastiskt roligt! Vilket projekt, vilken utmaning! Jag längtar så mycket till jag får sätta igång så jag blir gråtfärdig..! Jag vill bara jobba med detta på heltid! Tänk att få hålla på med detta jämt, skulle det finnas nåt roligare? Nej!?

På onsdag nästa vecka ska min mamma ta Elsie hela dagen och jag ska titta hemma och bara klippa och fixa och sen SY SY SY! Jag längtar så jag har ont i själen!

Men jag kan inte sy fler vanliga Ugglalala om jag inte blir av med de som är hemma hos mig nu, av platsbrist, så kom igen nu, gå in och köp en Ugglalala till dig själv, en vän och ett barn du känner!





Låt mig presentera en av de nytillkomna;
Sune


1 kommentar:

kajsa sa...

HURRA vad roligt! Heja Sophie och heja alla ugglalalas!