lördag 10 oktober 2009

Hur långt är ett skrik?

Måste bli bättre på att låta Elsie skrika. Hon har varit så snäll och inte varit så skrikig, men nu börjar damen få en vilja. Nu ska hon somna om själv och ligger och smågnäller. Jag har fått tillsagt att jag ska låta henne skrika lite men det är inte så kul. Inte det att jag få ont i magen, utan att det bara är jobbigt... Går in och stoppar in nappen nu.

Uppdatering: Hon fick lite mat. Kan ha varit därför hon var ledsen... Hoppas maten får henne att sova gott.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Vem har sagt att du måste bli bättre på att låta ditt barn skrika? Vad dumt.
Som förälder vill man ju att ens barn skall ha det bra, vara harmonisk och trygg och det blir väl synonymt med att man inte gärna låter småttingarna skrika. I synnerhet inte första barnet för då var i alla fall jag ängslig över att göra fel.
Mitt enda råd är att lyssna inte på en massa råd, även fast de är välmenande. Elsie är ditt barn, du vet (och pappa så klart) vad som är bäst och vad hon behöver, så är det bara.
/annika

Anonymous sa...

Tror verkligen att så små barn skriker av en anledning. Klart att man ska lyssna på det...Dom kan ju inte uttrycka sig på något annat sätt. Sen klart dör dom ju inte av att man står där i gehör hela tiden..Tänker på de som har två barn och inte alltid kan vara där på en gång.
Lyssna på ditt hjärta!! En annan sak när de kommer i trots åldern och ligger och skriker för att få sin vilja igenom...

Sofie

cruella sa...

Vem har sagt att hon ska skrika "lite"? Vet Elsie vad som är lite och mycket skrik? Förmodligen inte. Hon vill ha sällsis eller mat eller mindre kläder eller mer eller... Det vet bara Elsie.

Anonymous sa...

Undrar också vem som sagt så? När jag fick mitt första barn var det en 50-årig tant som sa så till mig när jag var på café... att dagens föräldrar inte låter sina barn ens gnälla... Det är inget fel på det, se bara på de kulturer där man bär barnen nära kroppen hela dagarna, de gråter inte. Barn gråter av en anledning, och om det så bara är för att få vara nära vår värme, så vad är det för fel på att ge dem det? Lyssna inte på det örat. Jag gav henne inte ens napp (hon var inte intresserad, har hört om folk som tränar sina barn att ta napp i flera veckor tills de gillart), hon fick tutte närhelst hon ville. Det var inte ett dugg svårt att sluta med det heller när hon var redo för att sluta amma.

Hur som helst... menar inte att jag har rätt, utan att du ska våga följa din känsla bara.