lördag 6 december 2008

Tvångsshopping

Igår var jag bjuden på middag hos en av min bästa kompisar. Klockan halv sex stod jag inte ut på jobbet längre, men jag fick inte komma till K förrens halv 20. Så vad gör man? Ja, man går i affärer. Ursh. Dumma affärer. (Jag köpte en fin svart väst, en armlös kofta och en långärmad t-shirt på HM. Ursh. Jag skämms lite. Jag borde ha sparat pengarna till resan...) När jag sen äntligen kom till K fick jag en jättefin middag, en överaskningsgäst och några fina presenter. En massa prat senare dansade vi loss till Dr Alban's greatest hits och andra gamla godiar. Vid halv tolv åkte vi till ett grymt bra kareokeställe där de hyrt ett rumt till oss och sjöng tills jag tappat rösten och inte kunde stå på benen av trötthet. Halv tre satt jag i en taxi hem, med presenter och HM-fynden bredvid mig, och insåg att så här kul hade jag inte haft på år och dar. Och i princip helt utan alcohol. Grymt.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

tänkte bara säga hej! jag brukar läsa din blogg regelbundet och tycker du verkar så sympatisk, det gillas.
hälsn. mia

Sophie sa...

Hej! Vad glad jag blir! Tusen tack!