torsdag 16 maj 2013

Utan förskolan stannar Sverige!

Idag har jag varit med på barnens förskola/dagis hela dagen. Vi kom dit strax före nio och gick hem kl 15.15 (lite tidigare än vanligt). Det var svårt att se en 'normal dag' eftersom båda barnen beter sig annorlunda iom att jag är där. Men jag fick ändå se hur verksamheten funkar en vanlig och dag det var fantastiskt. Jag var redan innan mycket nöjd med personalen och deras arbete men nu är jag så imponerad att jag vill kyssa marken de går på. Klockan 12.30 var jag så trött att jag bara ville gå hem och lägga mig!

Idag är förskolans dag och vi var ute och dansade och sjöng och hurrade för förskolan! 

Om ni har möjlighet att vara med en dag kan jag verkligen rekommendera det! Men kom ihåg om du har två barn att det är bättre att dela upp dagen mellan dem på fm och em, för som jag gick mellan avdelningarna funkade inte. Båda barnen ville vara med mig hela tiden. Det är ju gulligt, men det blir svårt att se hur deras olika grupper funkar.

Inga kommentarer: