tisdag 22 september 2009

Nej. Nu vet jag inte om jag vill fortsätta längre.

Jag har funderat så himla mycket sista tiden på bloggen varande eller icke varande. Den har fyllt många funktioner under sina tre år (den fyllde 3 den 11 september...). Först som kreativt utlopp för mina klädkreationer, sen även en del tankar och åsikter. Sen kom inredning och mat och privatliv och massa annat in. Sen skrev jag av mig kring min graviditet och sedermera mina tankar och känslor kring moderskapet. Och så förstås, bilder på Elsie. Men alltid försökt ha tyngdpunkten på mina kläder. Den heter ju VAD ALMA HAR PÅ SIG...

Men nu vet jag inte hur jag känner längre. Jag vet inte om jag vill att den ska få vara mitt kreativa utlopp eftersom den faktiskt tar tid och energi från andra skrivprojektmöjligheter. Jag vet inte om min blogg är bra eller omtyckt eftersom jag har en sån liten läsarskara och får så få kommentarer. Jag vet inte om jag orkar med att bloggen aldrig är bättre än sitt sista inlägg. Jag vet inte om jag tycker om bloggen längre...

Kanske är den inte skiljsmässa jag behöver, utan paus. Kanske en dag, en vecka, en månad. Kanske för alltid. Jag vet bara att jag måste lägga bloggen åt sidan ett tag. Tyvärr. För nånstans där inne så finns ett bloggbehov. Men jag måste känna efter varför jag bloggar. Och vad som händer när jag inte gör det.

Kram så länge, ni fina som läser. Släkt och familj och vänner får maila mig så skickar jag bilder på Elsie. Ni som jag inte känner, som är mina anonyma läsare, er kommer jag sakna mest. Ni får mig att känna mig... bra. Tack.


51 kommentarer:

Anonymous sa...

har du bloggat så länge? Jag har inte stalkat din blogg hela tiden utan det senaste året eller så och gillar den mycket. Fast jag förstår om du känner att den stjäl från annat.
Nu kanske du får tid till att skriva det där genombrottsfilmmanuset eller en roman nu?

Din blog kommer hur som helst att vara saknad, av mig i alla fall ;)
/annika

miri sa...

jag kommer sakna dej! fast jag förstår dej, har känt samma sak själv sistone. när det slutar ge en nåt sk man nog ta sej en paus, dock hoppas jag din blir kortlivad.

KRAM!!!

Anonymous sa...

Love you babe!/Kicki

Marthe sa...

Å, det var synd, jeg har akkurat begynt å lese bloggen din og liker den godt. Men jeg ønsker deg all mulig lykke til med skriveprosjekter, påkledning og først og fremst med lille, søte Elsie :-)

bea sa...

AHMEH!

Kristina sa...

Jag kommer att sakna dig! Du anar inte. Jag upphör aldrig att fascineras av hur bloggar kan ge en inblick i någons liv, trots att man aldrig träffats. Du är som en låtsaskompis, trots att du kanske inte vet om det. Givetvis ska du låta bloggen vila när du känner som du gör. Jag förstår känslan, skriver själv inte så mycket på min just nu. Hoppas att du får inspiration till andra skrivprojekt!

Lina sa...

Jag förstår hur du känner och du gör nog rätt i att låta bloggen vila tills du hittar lusten igen. Jag hoppas den kommer tillbaka snart :) Ta hand om dig och din fina familj. Kram Lina

linnea sa...

Hej hej hej...! Jag är en sån där anonym som tittar in här tre-fyra gånger per dag (bland sådär 20 andra bloggar är du en favorit) Jag gillar din blogg. kanske för att jag känner igen mig själv i dig, eller för att jag önskar att jag var mer som du. så cool och livlig (vilket är mitt intryck via bloggen iaf). jag kommenterar sällan för det är sån jag är. jag iakttar tyst och tänker mest. men ett sånt här inlägg kräver en kommentar. och mest vill jag säga. du är bra och du ska blogga för att du vill blogga. slutar du, så blir det en liten sorg för bloggsfären, men kommer du tillbaka med ny stryka så vinner vi alla på det. Ta hand om din fina fina unge och fortsätt stråla.

Anna-Karin sa...

Kom tillbaka snart. Har alltid gillat din blogg, genom alla delar. Älskar att läsa om dig och Elsie. Du känns så skönt ärlig. Kom tillbaka snart. Kram!!

Anonymous sa...

Jag är också en av de anonyma som läser och som kanske inte kommenterar så ofta. Men jag kommer att sakna din blogg och tycker om den väldigt mycket!!! Hoppas att det bara blir en tillfällig paus!
Kram!

Jenny sa...

Åh, jag förstår att bloggen tar mycket tid. Men den skänker mycket glädje och inspiration! Gillar din blogg!!!! (prenumererar på din blogg så jag dyker in här var gång du uppdaterar :)

Jag brukar dock sällan ta mig tid till att kommentera men jag vill. Jag vill ge dig något tillbaka. Visa att jag som läsare finns här. Visa tacksamhet, nyfikenhet, glädje, uppmuntran.

Anonymous sa...

Åh, vad synd att jag inte kunde säga till dig hur mycket jag gillar din blogg när jag såg dig för ett par veckor sedan (åkte förbi dig med bussen vid Södra station). Jag är en av dina anonyma läsare som är inne här så gott som varje dag. Förstår att bloggen kan ta lite väl mycket tid och kraft och att det kan vara skönt med en paus. Men hoppas att du kommer tillbaka inom en inte alltför lång framtid!

Anonymous sa...

Även jag är en anonym besökare som hänger på din blogg minst 1 gång om dagen. kommenterar aldrig på nån av mina favoritbloggar, kanske borde göra det mer så man visar sin uppskattning. Jag kommer sakna dina inlägg men hoppas att du får massa inspiration och börjar blogga igen. Du ger inspiration och jag ser fram emot den dagen jag själv är en mamma. Det är alltid spännande att få läsa om nån annans värld. Ha det så bra och jag hoppas jag får läsa mer om vad som händer i ditt liv nån dag i framtiden. /Marie

Åsa sa...

Nej, nu blire tomt!

Anonymous sa...

Jag kollar in på din blogg varje dag men har nog (tyvärr) aldrig kommenterat, trots att jag tycker den är så bra!

Du skriver fantastiskt bra, men förstår om du vill ha en paus. Ibland finns inte kreativiteten där helt enkelt.

Men din blogg kommer vara saknad hos mig!
/Camilla

Veronika sa...

Jeg pleier heller ikke å kommentere på mine favorittblogger, men man burde jo egentlig gjøre det! Det skal jeg begynne med. Det er viktig å vise at man setter pris på andre. Jeg liker bloggen din godt og håper du finner ut at du vil fortsette!

Lena sa...

Å, det var synd! Har nesten blitt avhengig av bloggen din. Men forstår godt at det tar masse tid, er selv mamma til en liten gutt på 7 uker. Lykke til framover!

ps. kommer nok til å sjekke bloggen din om du plutselig skulle ombestemme deg :-)

Anonymous sa...

Hej!
Jag har aldrig komenterat och det är ju hel dumt! Kollar in din blogg varje dag och tycker att den är mysig och du är inspirerande! Jag tycker om att du tar upp alla möjliga ämnen som ingår i ett liv.
Hoppas du kommer tillbaka fort.
Mvh Sofie.

Sofia sa...

Tråkigt att inspirationen är borta, för du har en toppenblogg! Hoppas du kommer på det och återkommer snart :o) Jag är inne flera gånger per dag och din blogg har blivit en av mina absoluta favoriter. Är inte så flitig att kommentera, men passade på när du hade frågestund och fick så bra svar på mina fråga. Tack så mycket! Du är en inspirationskälla :o)

sofie svensson sa...

åh, vad tråkigt! jag läser din blogg varje dag och bara älskar den! det är så härligt att följa ert liv. hoppas du finner tid till att blogga här eller någon annanstans. stor kram till dig, elsie och partymannen :) // sofie s.

Caroline sa...

men så tråkigt! men jag förstår. det tråkigaste är dock att jag på senaste tiden utvärderat vilka som är mina favoritbloggar och då hamnade du på min topptreutaninbördesordning. men det har jag inte skrivit förrän nu utan varit en av dom som inte kommenterat. alls.
men du ska veta att jag gillar dig!
tack för den här tiden!

Anonymous sa...

Du är en av mina favoriter med.. Jag tror jag gillar ärligheten mest, du behövs:)

rebecca sa...

jag förstår men sluta inte. det är så skönt med en fin och sund människa i bloggvärlden.
har följt din blogg sen början och är dålig på att kommentera men vill bara säga att jag uppskattar att fått vara med på din resa.
låter din blogg ligga kvar överst på favoritlistan och hoppas du kommer tillbaka.
massor av kramar.

Estella sa...

Jag kommer verkligen att sakna dig, men jag förstår. Hoppas att du kommer tillbaka! Kram

memilla sa...

Hej!
Jag kan förstå hur du känner. Jag kommer också att sakna dig. Läser din blogg varje dag men är dålig på att kommentera (o så saknar jag själv kommentarer...dööööh)!
Hoppas i alla fall att du kommer på vad du vill blogga om (för du kommer tillbaka hoppas jag)! Ha det så skönt så länge du och din söta familj! Kram!

Josefine sa...

Det gör du helt rätt i. När man inte orkar eller inte har lust ska man inte blogga. Jag hade en lång lång sådan dipp i somras och lät bli att skriva ett tag. Det var så skönt. Saknade det inte ett skit. Sen tyckte jag att det var trist att tappa de läsare jag lyckats få ihop under tiden och fortsatte ändå. Nu är det kul igen men inser ju att det kommer att få sig en törn när bebisen anländer - vilket är helt okej med mig. Bloggen ska inte vara någon påfrestning - den ska vara något kul man gör för sin egen skull. Och jag tycker att det låter som en fantastisk idé att du ska ägna dig åt andra skrivprojekt! (Sen hoppas jag så klart att du får lust att blogga igen för din blogg är en av få som jag återkommer till varje dag och som jag verkligen uppskattar! Men får du inte lust så är det så. Din blogg har ändå redan givit mig väldigt mycket. Kanske i synnerhet nu sista året när jag varit gravid och kunnat läsa om dina tankar. Det har betytt mycket.) Så ha en fantastiskt skön bloggfri tid! Det är du värd! Stor stor kram!

Anonymous sa...

men du kan ju inte bara lämna mig så här övergiven... eller jo det kan du ju... men jag kommer sakna dig!

Maria sa...

Här är en till som ofta läser din blogg men inte kommenterar - tycker du har en helskön stil och har gillat att följa din graviditet (är själv i v 38 nu...). Jag kommer definitivt sakna dig i vardagen!! /maria i gbg

Joanna sa...

neeeej!
inte sluta bara pausa okej okej? något annat går inte för sig.
hur ska jag då kunna känna att jag träffar lite av dig varje dag?

jag tror dock att du har en väldigt bra poäng det där med kreativiteten.
att bloggen tar tiden från annat skapande, så känner jag väldigt ofta själv.
men skitsamma tänk på mig istället TÄNK PÅ MIG.
(eller? för självupptaget av mig att säga så?)

men du tar en paus och utan några som helst krav kommer lusten att återfinna sig.
bra då säger vi så.
kram.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

hmm du var ju välkommen att tävla själv och visa var skåpet skall stå ;)
Men kanske är det så att just det linnet framkallar en viss typ av outfit. Sen får man se lite till rådande trender också.

mika sa...

okejdå, du får väl sluta, iaf en stund.. men allvarligt! du och din blogg förgyller verkligen mina vardagar på jobbet! läser alltid minst en gång om dagen, tyvärr anonymnt...

din blogg kommer bli saknad iaf av mej! och som jag såg många fler...

men helt förståeligt att du inte orkar/vill/har lust, vem sjutton har det hela tiden? jag är sjukt impad på allt du skrivit hittills!

lycka till med allt! såväl skrivprojekt som med fina lilla familjen!

allt gott!

Ida sa...

Då får jag passa på att tacka för dina ärliga inlägg om att allt inte behöver gå som på räls bara för att man blir mamma! Det har varit skönt att läsa och du har blivit lite av min"latte-mamma-kompis" när jag inte har någon här omkring att byta erfarenheter med. Sköt om dig o kom gärna tillbaka!

Anonymous sa...

Hej, jag följer din blogg dagligen. Men kommentarer nästan aldrig. Gör det sällan i ngn blogg tyvärr. Antar att det är ren lathet. Jag har börjat följa dig sedan du blev gravid, eftersom jag blev gravid samtidigt. Din blogg är numera en av mina absoluta favoriter! Våra döttrar är ungefär födda samtidigt, vi bor (tror jag) rätt nära varandra och jag tycker du verkar vara en skön person med schysst stil. Förstår absolut att bloggen tar mkt tid. Ville bara säga att jag kommer att sakna den, kikar in här ett par ggr per dag. Kram från Helena

Lollo.. sa...

Tråkit tjejen.. Men det förstår man dock..
du är grym på många vis och jag har verkligen diggat din blogg, varit en av dom som jag mest har längtat efter att kolla in.. Du kommer vara saknad, men lycka till med lill tjejen och allt annat.. du är en insperation..!!

Linnea sa...

Jag är också en av de läsare som är dålig på att kommentera men jag kollar din blogg varje dag! Hittade den när du fortfarande var anonym, tappade bort den och hittade tillbaka igen :) Jag förstår att du kan behöva en paus men hoppas att du snart kommer tillbaka igen för du har en otroligt inspirerande blogg och stil!

Malin sa...

Sällar mig till de anonyma... Jag tycker inte att det gör något att bloggen bytt fokus, precis som livet gör ibland. En bebis förgyller alltid :)

Hoppas du kommer tillbaka.

Ulrika sa...

Tråkigt att du känner så! Jag gillar din blogg och de ärliga inlägg du har! Lycka till med de andra kreativa tankarna och projekten, hoppas att du kommer tillbaka snart! Jag kommer nog att kika in här lite då och då...
Du är bra!

Sköna Helena sa...

Åh, vilka underbart fina läsare du har! Trots att de flesta inte verkar kommentera :) Kommer verkligen sakna dig i bloggosfären – tänk, för ett år sedan möttes vi här, någonstans bland texter och bilder. Och trots att jag ju faktiskt får träffa dig IRL då och då, så hoppas jag att du kommer tillbaka hit också! Det är ett sånt fint och bra ställe... Hoppas inspirationen hittar tillbaka! KRAM och ses imorgon!

LillaGrå sa...

Men.
Jag som nästan precis hittat hit och gillade dina rader.
Kom tillbaka sen!

Anonymous sa...

Som en av de anonyma vill jag säga att jag hoppas du hittar tillbaka :-) Ha det bra i vilket fall o var rädd om dig!

Johanna sa...

Hej
Kommer att sakna dig... du har inspirerat mig inom många områden!
Kram på dig o lycka till med alla dina framtida projekt o framför allt lycka till med er lilla guldklimp!
/Johanna

Ylva sa...

Nu får jag dåligt samvete för att jag är så kass på att kommentera. Men har läst din blogg ofta med stort nöje!! Du är så fantastiskt snyggt klädd och så bra på att visa att man inte behöver följa de senaste trenderna bara för att.

Kommer sakna din blogg mycket, och kommer kika in då och då för att se om du har börjat igen! :D

Kram

frida sa...

Nej vad synd!!
Det är sällan man hittar en rolig blogg med en sådan uppriktighet. Kommer sakna det!
Hoppas du kommer tillbaka snart igen :)

kram

Anna sa...

vad tråkigt.. kommer sakna dig!

Linda sa...

Jag kommer att sakna dig om du slutar! Jag kommenterar inte så ofta, men jag har följt dig väldigt länge.

Om du inte trivs med "whatalmawears" så kanske du kan göra en ny blogg. A blank canvas liksom. Du är ju så bra!

Ane sa...

Håper du bare tar en pause, og at du kommer tilbake på bloggen snart! Liker den veldig godt. Men nyt "friheten" og kos deg med søte Elsie så lenge!

Anonymous sa...

haha. inatt drömde jag att du började blogga igen och att du hade varit på värsta shoppingresan i någon europeisk storstad. jag skyndade in här nu för att se om jag var en sanndrömmare, men tydligen var jag inte det. synd. :(
/alex

Nostalchic sa...

Oh nooo, finaste du! Du behövs, det ska du veta. Samtidigt förstår jag att man ibland behöver lägga saker åt sidan för andra faktiskt viktigare saker i livet. När det känns som ett jobb man egentligen tröttnat lite på och det tar mer än det ger ska man i alla fall ha en paus. Jag kommer sakna dej massor och hoppas att du hittar tillbaka till suget. Jag vet själv hur det känns ibland.

Jag tycker i alla fall jättemycket om dig, så du vet.

All kärlek!!

Sophia sa...

Har följt din blogg sen ett år tillbaka och jag uppskattar verkligen ditt sätt att skriva och din härliga tokglada klädstil. Det var mest därför jag fortsatte att kika in. Jag hoppas innerligt att du kommer tillbaka någon gång!
//Sophia

Anonymous sa...

Vad tråkigt att du inte vill blogga längre....ja som fått en inblick i ditt liv sedan volt tiden.:!!
Hoppas ni mår toppen iaf!!
kram cattis

Kicki sa...

Jag har inte skrivit någon kommentar ännu, förlåt! Har inte hunnit. Tycker det är jättetråkigt om du slutar blogga. Din blogg sticker ut! Man blir glad! Och du visar känslor och kläder om vartannat :). Jag hoppas att du kommer tillbaka, men förstår om du behöver en paus. Det tar sin tid att vara småbarnsmamma... KRAM!