onsdag 16 september 2009

Den sanna sanningen

Det blir mycket om annat och lite om kläder. Ber om ursäkta för detta. Har ju dessutom köpt en ny blomma som jag placerat på jättekavajen. Så. Här är den.

När jag handlade på ICA igår (i denna stass) tittade en ICA-anställd kvinna i kön på mig och sa; 'Va tjusig du är, vart har du varit?'. 'Ingenstans', svarade jag 'jag är alltid så här tjusig'. Hon och hennes kollegor skrattade hjärtligt. Jag skrattade artigt med. Det var ju inget skämt. Det var ju en allra sannaste sanningen. Well. Inte varje dag kanske. Men så ofta jag hinner gör jag mig tjusig som attan.

Och.

När jag skulle betala sa tjejen i kassa: 'Jag såg dig igår och tänkte att den där blomman var så fin'. Tänk. Där satt hon och tittade på mig och min blomma igår och jag hade aldrig sett kvinnan förut. Jag hade lust att gå och köpa en tygblomma till henne och sätta på hennes trista ICA-skjorta. Det hade piggat upp henne tror jag. Hade gjort henne tjusig som attan iallafall.

4 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Snygging! Älskar den där blomman, jag också!

Anonymous sa...

vilket bra köp den där kavaj/kappan ändå var. Å du som funderade på att lämna tillbaka den. Snyggt med stor blomma på stor kavaj
/annika

Sophie sa...

helena: visst är den fiiiin
annika: ja, nu fattar jag inte hur jag kunde tänka tanken att lämna tillbaka den :) kan inte du maila mig, skulle vara kul att dra barnvagn ihop nån dag!

Anonymous sa...

jag har snott iväg ett mail :)
/annika