torsdag 25 augusti 2011

Solstrålen rapporterar

Vilken jävla förmiddag. Först komma iväg ensam med två barn ifrån en annan lägenhet än den man är van vid. H bara skriker. E blir ledsen när H skriker. Hissen är för liten och jag slår mig illa när jag packar in oss. Håller tillbaka tårarna. Går till dagis. Allt går bra. Lämnar dagis ett tag för att låta E vara själv. Går för att hämta ut en ny bords skiva till barnbordet vi köpt som är helt rangligt. Det öppnar inre förrens 12. Vill spränga butiken. Väljer att avstå till förmån för mina barns behov av en mamma på "utsidan". Går till vår lägenhet som badrumsrenoveras. Helge är sjukt lättväckt och vaknar av polisbilar, bildörrar och alla andra jävla ljud på vägen dit. Möts av två biffar som spaklar (eller nåt). Kommer inte in med vagnen. Möter två ledsna katter och ett vardagsrum som stinker kattbajs och kiss (från lådan). En kille frågar snällt om jag behöver hjälp att komma in och jag fräser ifrån att han kan få köpa en ny lägenhet åt mig för jag hatar detta hus där man aldrig kan bo i lugn och ro. Ber sen om ursäkt. Går in och tömmer bajslådan och gråter en skvätt. Torkar tårarna och blandar mjölk åt H. Sitter nu och matar och ska snart tillbaka till dagis.

Det var min förmiddag det.

5 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Åh, vännen, gud vad jobbigt. Känner verkligen för dig och för er allihop. Säg till om det finns något, precis vad som helst, jag kan göra för att underlätta, hjälpa till eller bara peppa upp lite. Massa kramar och PS. Glöm inte hur grym du är som tar dig igenom detta – också!

Sophie sa...

Tack gullo, men det bästa du kan göra för mig är att ligga och slappa i soffan. För snart är det fullt ös :)

Joanna sa...

låter överjävligt jobbigt.
vi får prata om det öga mot öga någon dag.
det brukar alltid hjälpa lite grann i alla fall, om så bara för stunden.

Sköna Helena sa...

Jaa. Kan vi inte få ihop den där trippeldejten snart? Två trötta gravida och en trött tvåbarnsmorsa måste väl ta ut varandra och bli något alldeles fantastiskt?

Sophie sa...

ja helena, det borde vi!! det borde bli succe..!