onsdag 31 augusti 2011

Motvind får motstånd

Och så sover ungen i två timmar och livet får tillbaka färg.

Jag har hunnit blogga, läsa bloggar, äta (lite), läsa DV och kissa. Och ungen sover än (vaknar nog närsom).

Jag har inte hunnit svara på alla råd och fina kommentarer på mina senaste deppiga inlägg. Jag började, men det blev plötsligt övermäktigt. Men jag har tänkt så mycket på det. Och nu har jag bestämt mig för att försöka jobba uppåt. Tänka positivt. Jag är inte så bra på det, jag är däremot expert på att se den jobbiga, negativa och hemska i allt. Ingen charmig egenskap.

Dagis: Ska ta mån-tors och min mor och far ska hjälpa så gott det går med fredagar. Känns ok.
H: Vi ska gå och babysimma. Vi behöver få något som är mysigt och roligt mitt i veckan. Bara han och jag. Vi börjar om en månad och då har vi fått flytta hem och allt är lite lugnare.
E: Min lilla ögonsten. Hon kommer få en gladare och mindre stressad mamma av att gå lite längre dagar, 4 dagar i veckan.
J: Min kille. Pojkvän. Fästman. Vi har dejt på fredag. Yummy.
Kropp: Jag går på GI sen dryg en vecka. Känns bra. Inte gått ner ett gram ännu, men jag kämpar på.
Skadad Fot: Gör fortfarande ont, men jag har fixat skorna så jag är både bekvämare och snyggare (bild kommer senare).
Hår: Tid hos frissan imorgon kl 17.30 för åtgärd, vi får se hur det går.
Socialt liv: Träffade min ena bästis på bio i veckan, ska öla med en annan bästis på lördag och har träffat massor av underbara fina snälla och förstående mammor sista tiden.
Lägenhet och annat sånt elände: Vi förtränger det ett tag va?!

Och sen ni. Som läser och kommenterar. Ni anar inte vad ni färgar mitt liv. Era tips, råd och åsikter betyder mer för mig än vad jag hade kunnat ana. Att ni orkar bry er och kommentera när jag uppenbarligen mår dåligt, det gör mig så glad. Att ni inte dömer. Tack.

1 kommentar:

Ida sa...

Jag tror på det där med att fokusera på det som är bra. Jag skulle vilja ge dig en utmaning. Ge det en vecka. Blogga BARA om bra och trevliga saker! En lämning som gick bra. När Helge sov bra och var glad. En kram från Elsie. En dag när du satt ner och åt lunch. Fina prylar du sett, kanske som inspirerar men inte att du måste ha den men inte har råd. Nämn inte det som inte blev som planerat. Skriv nåt annat den dagen du inte orkade städa. Fundera inte på hur du ska formulera ett inlägg om allt som är bajs. Tänk inte ens på det som är jobbigt, orättvist, det som gick fel. Byt fokus! Tänk på hur du ska formulera ett inlägg om det som faktiskt är gött i ditt liv. Inga små ps eller paranteser om att det finns saker som suger, också. Det behöver inte vara spännande, rafflande eller roliga inlägg. Bara positiva rakt igenom. Sen läser du vad du har gjort och skrivit om när veckan är slut. Jag tror nånstans att det skulle kännas lite lite bättre då. Tillvaron. Det KAN inte vara nyttigt att fokusera på det dåliga alltid. Lycka till! Jag håller tummarna! KRAM