fredag 19 augusti 2011

Bad, gräs, sand och gungor. Och en trött mamma.

Det har varit en bra vecka. Vi har kunnat sola och bada lite. Tom ätit ute en kväll (igår). Men trots att min mamma är här och hjälper mig känner jag mig fullkomligt slutkörd. Det är ändå jag som tar Helge 100% och sen Elsie 50%. När Johan är med blir jag avlastad så att vi alltid har varit sitt barn och han kan lägga Helge och trösta och mata. Nu gör jag allt. Och så fort Helge sover leker jag med Elsie, eller städar, diskar, plockar med nåt inför det att han vaknar. Så känns det idag. Det har inte varit så hela tiden, inte varje dag. Men mycket. På det vaknar Helge och matas 1-2 ggr per natt. Med flaska, så jag kan inte somna ifrån det som jag gjorde när jag ammade. Vilket vi fö. förmodligen har slutat helt med nu. Min mamma gör så gott hon kan, men ibland räcker inte ens det.

Så det ska bli skönt att komma "hem". Vi ska bo hos min pappa ett par veckor men vi är iaf tillsammans, familjen. Och får kanske lite avlastning som bonus.

Så här fint var det iaf igår;


Elsie "blubbar".



Helge undersöker gräset.



Elsie gräver ner mormors fötter.


Och gungar och glor på barn. Tror hon längtar efter att börja dagi... Jag menar förskolan. Det gör ärligt talat jag med. Vardag är rätt mysig den med.

ps. nu sover båda samtidigt... och NU vaknade Helge. Just som jag postat inlägget. Väl tajmat mitt barn...

Inga kommentarer: