fredag 26 augusti 2011

Det var en gång en modeblogg

När jag började blogga ville jag inspirera till att kombinera och våga klä sig annorlunda och sluta slava för trenderna. Jag handlade bara second hand och bär mest gamla fina klänningar.
Efter första barnet fick klänningarna ge vika för bekvämligt och ammningsvänligt. Men jag var ändå snygg varje dag. Made an effort som det kallas.
Nu går jag förbi ett skyltfönster och säger högt för mig själv; "hur tänkte jag nu?!"



Nä. Inte en siffra rätt på den kombon. Och då har jag ändå ansträngt mg eftersom jag ska träffa vackra gravida stilfulla Joanna idag.
Nä. Fy fan vad jag ser ut nuförtiden. Jag mår inte bra av det.

3 kommentarer:

I sa...

Tips: Ta dina besparingar (eller en del av dem) och boka en tid hos personal shoppern på åhlens och så går ni igenom vad som passar din kropp som den är nu. Och sen kommer du att känna dig snyggare i dina kläder. I promise.

Kroppen är inte sig själv efter två täta graviditeter. Ni måste lära känna varandra igen. Personal shoppern är en bra medlare.

Joanna sa...

hon fick en gratis personal shopper av mig, med mig, tänk så snäll jag är!

ge dig själv en ny frisyr så kan även de gamla kläderna kännas roliga.
för det är inte ditt yttre det är fel på, det är bara den såsiga urtrötta tvåbarnsmammahjärnan som ställer till det med humör och självkänsla.

Sophie sa...

ja hann inte berätta för förortsbruden att min fina joanna redan agerat personal shopper! men oj så bra hon är, kan rekommenderas.