tisdag 23 augusti 2011

Det är mycket nu

Vi har inget hem (bor hos pappa och hans fru, får ifs jättebra, men ändå). Inskolning på nytt dagis. Helge och jag måste hitta nya rutiner. Johan jobbar (fast inte just nu under inskolningen) och jag ska tillbaka till hämta-lämna-världen, som jag tycker är sådääär kul...

Jag vill sy, men maskinen är hemma och jag har ändå inte tid. Jag vill jobba mer med Ugglalala. Men hur? Jag är nervös över hösten och våren och framtiden (jag vill plugga till copy på berghs och MÅSTE komma in HT-12. NO PRESSURE!). Jag avundas fortfarande alla som har roliga karriärer och jobb (när ska jag komma över det!?!?!).

Jag måste gå ner i vikt. Jag vantrivs i min kropp. Jag är monsterstor. Kan inga kläder ha. Jag äter mer hälsosamt, tester GI nu, och började springa för 2-3 veckor sen, men har haft uppehåll på nästan en vecka nu (FY!). Till julen ska jag väga 65 (nu 72-73). Till april 2012 ska jag vara nere i 62-63. 10kg på 8 månader. Det ska jag väl för f*n klara!?!?!

Det var det. Det som känns som mycket. Inga allvarliga saker. Men väl lite småjobbiga saker som måste lösa, väntas in, jobbas på och gås igenom. Att Elsie börjat på nytt dagis är det enda riktigt roliga just nu. Det är f*ckin kalasbra!

5 kommentarer:

I sa...

Ge Lchf en chans. :)

Hanna sa...

jag kan bara hålla med, gör livet lättare!

Joanna sa...

klart som tusan att du kan klara det!
du är inte monsterstor, du är inom rimligt avstånd för att vara där du känner dig som dig själv igen.

och klart som tusan att du avundas andra, eftersom du själv vill vara där och ännu ej hunnit.
det är inget dåligt i att avundas andra och en dag kommer du att känna lugnet och lyckan och bara "HA! jag är här nu".
så jag tycker att du genast stryker den skuldkänslan över att känna avund, den är obefogad och ger dig onödigt dåligt samvete.

Frugan F sa...

Jag har precis lyckats gå ner 10 kg på 6 månader. Ingen diet utan bara ökad medvetenhet på vad jag stoppar i mig. Mer sallad och mindre kolhydrater. Försöker att inte småäta. Det var nog min största last. Och så rör jag mer på mig. Gick ofta ut på en promenad när barnen lagt sig. Man är dödstrött och soffan är sjukt skön men efter promenaden så var det så sjukt mycket härligare att sätta sig i soffan!

Lycka till!

Sophie sa...

I& Hanna; sorry girls, än så länge håller jag mig borta från lchf.
joanna: kan du flytta in i mitt huvud och upprepa detta mantra dageligen?
Frugan F: bra gjort!! grattis! Bra upplägg tycker jag, låter sund och lagom! SKa följa ditt exempel!