onsdag 3 augusti 2011

Skön kväll

Ännu ett inlägg som legat och jäst lite för länge. Jag gör ofta så, startar ett inlägg och gör lixom inte klart det. För inte så länge sen slängde jag ett gäng utkast, där ett var över 3 (!) år gamalt. Hallå, gamla nyheter lixom... Ialla fall, här ett fint inlägg som bara att några dagar gamlat.



Helena och jag hade en sån fin fredagkväll. Vi åt på ett grekisk ställe på Ringvägen, Helge var vaken en stund, men somnade lagom till att maten kom in. Solen sken, men en skön vind gjorde det svalt och skönt. En läbbig markis fick oss att byta plats och mitt rödvin var blaskigt, men maten var grymt god och sällskapet underbart! (Tänk att man kan få så fina vänner genom att blogga. Bara det gör det värt det!) Efter maten gick vi hem till mig där Helena fick prova sig igenom en påse gravidkläder medans Helge låg mellan oss i soffan och var sådär supercool och glad som man vill att ska få se. Sen åt vi glass med sjuka mängder strössel. Så som det ska vara.

1 kommentar:

Sköna Helena sa...

Ja, det var verkligen en mysig fredagkväll! Fler såna! Hoppas okej om jag lånar bilden på mig och Helge - tycker den är så fin :) Kram