lördag 1 november 2008

Pälsen, partymannen och jag på IKEA

När solen sken som värst och den kalla höstvinden bet i kinderna gick jag och partymannen in genom IKEAs portar. Vi var inte ensamma med att slösa bort den här vackra dagen på att 'bona'. I just vårat fall handlar det om att gå från brunt och beige till rött, grönt och vitt (inga jul och tomte-färger, mera vårfärger). Jag känner ett stark behov av färg och lägenheten går som igenom en vårstädning. Imorgon ska det borras upp hyllor, sys i tyger och moteras ihop en liten låda, men ikväll blir det film och mandariner, glass med bär och sist men inte minst; mintchocklad. Vid mina sida, på golvet, ligger Orvar och sover på en leksak. Han vill så gärna busa och jag är så trött. Ursh. Dålig matte. Nu måste jag döva mitt dåliga samvete och leka med honom en stund. Som ni märker var det här inlägget på väg att ta slut iaf. Men jag visar gärna upp bilder från hemmet när allt är klart.
Idag var jag ful i håret och bar en gamal grön klänning från Newlook med en praktiskt skarf som verkar passa till nästan allt; guldstjärna till den.

ps. tack för alla kommentarer nedan, keep'em comin'!

Inga kommentarer: