torsdag 13 november 2008

Min klocka kan inte klockan


Min fina klocka funkar inte. Men det gör inget för tiden får man alltid redo på, på nåt sätt. Se så fin den är när den och min hand låser dörren till toan.







Idag funkade det faktiskt med kläderna. Jag vet inte vad som är annorlunda. Kanske för att jag gick hem tidigare igår och sov i 2 timmar innan jag gick ut och åt med min pappa. Han och jag själva, det var säkert flera år sen sist. Det var mysigt som attan, men oxå nervöst. Vi sitter sällan mittemot varann och bara äter och pratar utan någon annan närvarande. Det blev tyst ett par gånger i början, och jag tror han var lika osäker som jag. Jag vet inte. Men sen kom vi gång och han berättade om min barndom, mamma och hans liv (de är skilda idag), gamla lägenheter vi bodde i, dagis jag gick på osv. Det var roligt. Han berättar sällan sånt, troligen för att det kanske inte är så kul för hans nuvarande fru att höra, vad vet jag. Han är bra fin min pappa, trots vår ibland problemfyllda relation. Föräldrarelationer är svåra. Eller är det bara mina???
Kläder:
Skjortklänning (bergis superotrendig by now ;): HM
Skor: Beyond Retro
Tajts: Indiska (vill ha nya med hög midja, nån som vet vart man kan köpa?)
Sjal: HM
Kofta: 2a hand
Klocka: Vet inte! Den låg i en gammal smyckeslåda


ps. Varför så neggig nedan undrar du, när det verkar vara en bra dag idag.
Jo, för att det alltid är bra mycket bättre hemma!

5 kommentarer:

Kicki sa...

Vad mysigt det lät med din pappa. Båda mina föräldrar är tyvärr döda (alldeles för tidigt), men jag hade också ett problemfyllt förhållande till min pappa när han levde. Men det var ändå från honom jag fick min kämparanda och vilja att ständigt sträva framåt av. Och vi hade fantastiska stunder ihop också. Bra att ni fick ett schysst samtal. För övrigt är din skjorta är inte alls otrendig (och vore den det så skiter vi i det, för snygg är den :)). Sparar du ut ditt hår en bit just nu? Jag vet hur det är i så fall, det är jobbigt tills man kommit en bit på väg. Ha det!

Josefine sa...

Vad fint att ni kunde prata. Tror att det är ganska vanligt att man har en lite mer "ansträngd" eller mindre nära relation till sin pappa. Jag tror också att de generationerna av män har svårt för närhet och inte riktigt vet hur de ska uttrycka sin kärlek.

Sophie sa...

kicki: va tråkigt att höra. det påminner mig om att jag verkligen måste ta vara på tiden man har tillsammans med mina föräldrar. tack :) och ja, jag håller på att spara ut . inte till långt, men till nåt mittimellen :)
missmuffin: ja den generationen hade pappor som inte bytte blöjor så även om min pappa bytte blöjor å så, så vet de väldigt lite om känslor.

Linnea sa...

Hej fina du, tänkte bara tipsa om en rolig hårprodukt som kanske kan liva upp fjunet lite i väntan på längden. Jag har iofs lite längre hår än dig men den här mirakelgrejen tror jag funkar på alla längder! Det är OSIS "Dust It" från Schwarzkopf jag vill hylla, ett slags puder som ger volym och lite saltvattenspray-känsla, utan att bli fett alls! Jag är iaf helt såld.. Prova du med för sjutton :D
Kram Linnea

Fatima sa...

Nej, det är inte bara dina. Min pappa och jag har en komplicerad relation, eller annorlunda mot klyshbilden. Då kan det ibland vara skönt att höra om andra som inte heller lever i kärnfamiljen.