måndag 11 mars 2013

Ödet

Häromdagen hände en så sjukt kul grej. Jag var rådeppad över att jag inte fick plats på Retoricslam, (en tävling i tal, lite som ett poetryslam) när den välkända retorikern Eleine Eksvärd ska vara domare. Dagen efter får jag genom ett nätverk av småbarnsföräldrar jag är med i, kontakt med en tjej som söker en föreläsare och hux flux hade jag fått mitt första riktiga föreläsningsjobb. Det känns ff overkligt och lite läskigt att berätta om -man vill ju inte jinxa det- men fy va härligt!! Jag har skrivit och antecknat och funderat sen samma sekund som det blev klart och jag tror att det kommer bli bra. Läskigt o så. Men bra.

Så den här retoriktävlingen känns inte alls ledsamt längre. Kul att kunna gå dit och hejja på min kompis som fick plats, utan en bitter smak i munnen.

Föreläsare. Det är mitt drömyrke och har varit länge. Hoppas det här är början på drömmen.




Inga kommentarer: