måndag 25 maj 2009

Just another monday morning

Idag ska vi på föräldrarkurs, första av tre. Relativt sent om man jämför med många gravida vänner till mig, men vi hinner nog... Har ägnat morgonen med att surfat runt och leta efter en bärsjal som heter 'Sino' från Looma samt kollat in omdömen kring en förlosssningsförberedande olja (för att förhoppningsvis minska risken för att spricka). Jag köper nog Weledas olja och sjalen från nån butik på Söder. Hade tänkt att hinna en begagnad, men det visade sig vara svårt.

Fick ett presentkort av mitt snälla jobb när jag slutade, på ett ställe som heter 'Barnbutiken' på Götgatan. Men inte nog med att utbudet lämnade mycket att önska, så var damen därinne snorkig. Tyckte jag. Nej, jag vet inte vad jag ska köpa därinne. Men det dyker kanske upp nåt senare man behöver. I samma veva besökte jag Babyproffsen på Hornsgatan och det var rätt mycket ångest det med. Det enda stället som inte gett mig ångest (babyrelaterat) är Rackarungar. Men UNI på Södermalm verkar bra oxå.

Nätterna är ok just nu, vaknar alltid kring 03 och går och kissar (oavsett om jag känner mig kissnödig) och sen igen kring 05-06 innan jag går upp vid 08. Jag sover lätt, dvs vaknar om katterna och Parvel gör nåt. Vaknar av mig själv oxå, men har börjat vänja mig.

Idag ska jag försöka hinna tvätta alla byxor jag köpte på Rackarungar, diska och sy på ett täcke till Parvel. Förutom det ska jag betala Miri för två väskor jag vunnit på Tradera. Så jämrans snygga. Men fy mig. Jag FÅR inte köpa väskor. Jag har redan EN MILJON!

Tyget som jag ska sy av idag, den lilla fyrkanten är två kuddfodral sytt av samma tyg.

Ett fint lapptäcke som jag hittade på Myrornas i Skärholmen för ganska länge sen, men glömt att visa. Det är dock lite stort för att ha i vagnen, men funkar fint på golvet, soffan, sängen och gräset i sommar :)



4 kommentarer:

Anna sa...

Jag beställde min Looma Sino från http://www.babydesign.se . Borde få min sjal hem vilken dag som helst. De har även butik i vasastan. Tyvärr verkar många fina färger vara slut hos leverantören. Letade också efter begagnade men de har gått på runt 500 kr på tradera ungefär, inte särskilt prisvärt tycker jag. Jag kollade också Sjalbarn.se men det gäller nog att vara ute i god tid för att kunna göra ett kap, detsamma gäller blocket.

Gällande oljan så använder jag Apotekets mandelolja. Den har jag fått rekommenderad från flera håll. Det återstår att se om det funkar...

Anonymous sa...

beställde en grej hos barnbutiken på Götgatan, de två yngre kvinnorna som jobbade där då, var hur trevliga som helst. När jag sedan gick tillbaka en vecka senare och hämtade det jag beställt, då var nog hon där som du nämner den snorkiga damen...

Har inte använt olja alls, och sprack inte ett dugg under någon av mina förlossningar. Men jag gick på den föräldrarkurs (första graviditeten) som MVC anordnade, var hur bra som helst.
/Annika

Sophie sa...

anna: aha, om butikerna på söder inte har min färg så tester jag den siten, tack! och jag testar mandeloljan jag med :)
annika: ja, det måste varit samma dam.
nej, det är väl ingen garanti direkt, men oljan kan ha en visst placeboeffekt om inte annat :)

Anna sa...

Jag fick hem min sino igår från babydesign. En fin grön. Provknöt den, tycker inte det verkar vara så knepigt. Tror jag lyckades knipa den sista de hade. Tror de har mörkblå, ljusblå, orange, cerise och röd kvar (iallafall när jag pratade med dem för två veckor sen).

Ser framemot att bära i sjal i sommar. Hade babybjörn till första barnet, var aldrig särskilt förtjust i den. Obekväm och ful dessutom.