måndag 18 maj 2009

Dagens!!!


Fikade med en gammal vän idag som födde sin son i Bulgarien för snart 3 år sen. Hennes förlossningshistoria får mig att vara oändligt glad att jag bor (och ska föda) i Sverige, den är en riktig rysare. Hon var så rar och sa att jag såg så fin och lycklig ut. Det känns fint att höra. Efter det var jag på koll hos BM. Tyvärr var även min vän Simone på SÖS eftersom hon haft regelbunda värkar, hon låg inne förra helgen och nu fick hon åka in denna helg igen. Hon är en vecka före mig, dvs vecka 35, så det är inte jättefarligt förtidigt. Men det är för tidigt. På SÖS vill de inte att hon ska föda och ger henne Bricanyl för att stoppa värkarna, men samtidigt kan man inte hålla på med det hur länge som helst... Jag kan inte sånt här så bra, men om bebisen vill ut, så kanske den är redo för det? Hur som helst, så hälsade jag på henne och vi skrattade och pratade i ett par timmar. Hon är så härlig! Sen åkte jag hem och handlade mat och efter det var jag helt slut. Jag har nu legat på soffan ett par timmar, återfått lite kraft, diskat och tom gått ut i trappen och fotat mig! Med riktiga kameran! Enjoy!


Tajts & sjal & kofta; HM
Linne: Gina Tricot
Skor: Din Sko
Hår: NYTONAT!
(Jag är så stolt att jag äntligen orkade. Har haft det hemma sen i torsdags...)

2 kommentarer:

tova sa...

Jag fick också massa bricanyl när mina värkar hade börjat men det funkade bara att "stoppa upp" i nästan två dagar. Jag födde mina tvillingar i vecka 34+3 och de var inte särskilt små fastän de var tvillingar. Vi behövde bara stanna 1 vecka på neo-avdleningen så vecka 35 är nog ingen fara,särskilt inte om det är ett barn. Han/hon är nog redo att komma ut.

alma sa...

tova; tack, skönt att höra! ska berätta det för henne. kram!