söndag 6 april 2008

Min barndomsidol Nadia

Jag ÄLSKADE Nadia Comăneci när jag var liten. Jag har sett filmen 'Nadia' fler gånger än någon annan och övade gymnastik på mammas tvåttstång på landet. Idag är det gymnastik på tv och jag började leta efter lite info om Nadia, fimen och människan. Jag erkänner att många tårar har fällts.

Här är den riktiga Nadia när hon gör sin rutin som ger henne världens första 10 poängare:



Och här är ett klipp från filmen från samma tillfälle:



Tack Nadia. För att du inspirerade mig till att våga snurra runt mammas tvättstång och göra golvrutiner i vattnet på sommrar och semestrar. Needless to say, det blev ingen gymnast av mig. Men kul var det. Läs mer om Nadia Comăneci.


3 kommentarer:

miri sa...

NEJ!!! det missade jag. snyft och gråt. älskar ju gymnastik.

Frida sa...

här fälls en tår

alma sa...

miri: jag vet, jag tänkte på dig och trodde du satt bänkad!!
Randigt: :)