onsdag 31 januari 2007

Where Alma loppis-shoppar

(Måste få försvara dåligt bloggande och fula kort; Är hemma sjuk... och dessutom är min kamera sjuk. Blixten verkar ha halsfluss eller nåt. Det funkar iaf illa.... so now u know)

Fick en fråga om loppisar i Stockholm av Lina. Dessvärre måste jag säga att de bästa loppisarna inte är i Stockholm. Jag har sommarställe i Skåne och där har jag gjort riktiga fynd.

Här hemma finns Skärholmens Loppis som brukade vara bra, men inte finns på samma sätt längre (därute ligger däremot en bra myrornas). Så i Stockholm är det secondhand affärer som gäller (länkar till några finns längst ner på sidan.... )
Favoriterna här är;

-Återvinnarna
-Stadsmissionen Nytorget samt Mariatorget
-Myrorna Skärholmen samt Götgatan
-Principessa

Men mitt bästa tips är att åka utanför stan, speciellt nu när våren snart kommer. Åk ut på landet, leta i lokaltidningar efter lokala loppisar långt från storstäderna, där finns de där prylarna/skorna/klänningarna som ingen annan är du ser skönheten i!

Och kolla in Krimskrams hemsida, hon vet minsann hur man vintage-shoppar!!!

Inga kommentarer: