måndag 25 februari 2013

Ekonomin och kärleken

Jag är en riktig slarver med pengar. Riktigt dålig på att hålla koll på ekonomin. Det har varit vårt största problem, där vi är som mest olika och haft mest tjafs om. Men nu har Johan och jag ändrat lite i vår gemensamma ekonomi och jag känner plötsligt en lust att spara och hålla koll. Det gör oxå att skuldkänslorna när jag väl handlar nåt försvinner. Det låter som taget ur 50-talet när man säger fickpengar, men riktigt så är det inte. Efter att jag satt in en del av pengarna på vårt gemensamma matkonto betalar jag alla mina egna räkningar och resten går till mina egna kostnader som frisör, utekvällar, hudvård, kläder mm. Behöver jag nåt dyrare så hjälper Johan till. Jag tror det kommer funka utmärkt.


I lördags handlade jag två koftor helt utan skuldkänslor tillsammans med Johan och H (E var hos kusinen). Jag är mkt mkt mkt nöjd. Med både inköpen och den nya mer kärleksvänliga ekonomin.

Inga kommentarer: