lördag 24 februari 2007

Vem är Du?

Gick omkring och strökollade kläder idag på HM götgatan, (hade tänkt att gå och kolla in Wardrobe men fick sån huvudvärk så jag gick hem) och hörde två tjejer prata om en modeblogg (vet ej vilken) och dess författare.

'Är det hon?'
'Jag vet inte, hon vänder sig ju inte om.'
'Jag skulle aldrig känna igen henne, hon visar ju sällan bilder på sitt ansikte.'
'Jo, det skulle jag. Ibland gör hon ju det.'
'Men är det hon då?'
'Jag vet inte, jag ser ju inte hennes ansikte! ...Men snygg jacka.'
'Ja, skitsnygg. defenitivt inte HM.'
'Nej, dyr.'
'Jaaa...'

Jag försökte se vem de pratade om men lyckades inte. Då tänkte jag på hur många gånger vi måste passerat varann på HM, Weekdays, Åhlens, Vero Moda, Indiska, Myrorna & Stadsmissionen. Du och Jag. Utan att vi vet om det.

Sen tog jag min huvudvärk till Åhlens och köpte en dörrmatta. Snömodden på min gatan hade förvandlat min hall till ett grusberg. En snorgrön dörrmatta ska sätta stopp för detta.

Men fortsatte tänka på vilka jag passerar varje dag utan att veta om det. Dig tex. Kanske.

Vet ju inte alls vem Du är som läser. Vem är Du?

Inga kommentarer: