torsdag 8 september 2011

Jag säger det bara en gång: JAG VILL VINNA (nån jädra gång i livet)

Jag skulle just trotsa mitt förnuft och alla köpstopp i världen och klicka hem några muminmuggar i emalj (så att Elsie, som redan lärt sig älska muminfamiljen, också kan dricka ur en muminmugg utan att man ska vara rädd att den går i golvet), när jag hittade EN TÄVLING där JAG kan vinna en massa muggar! Det måste jag! Jag vinner ALDRIG, men, tänkte jag, KANSKE är det NU MIN TUR???

Varför ska jag vinna en mugg? Enkelt; (för att jag ALDRIG vinner. Utom på det där ståndet på Grönan som kallas 'vinst varje gång'... Men okej, det kanske inte är tillräcklig skäl att låta min vinna denna gången heller...) Min dotter älskar mumin. Varje kväll när hon ska borsta tänderna får hon ligga och titta upp på muminlampan i taket och peka ut Muminmamman, Muminpappan, Snorkfröken, Mumintrollet osv... Vi har massor av muminmuggar hemma som hon med längtan i blickan tittar på när vi dricker ur. Tänk om hon kunde få egna muminmuggar att dricka ur! Så glad hon skulle bli! (För att inte tala om hur glad JAG skulle bli...!)

Vi har något med mumin i varje rum hemma. Köket är fullt med muminmuggar (de vanliga). I vardagsrummet har vi en stor mumintavla. En hallen en muminlampa. I barnrummet en massa inramade vykort med mumin och i vårt sovrummet ett mumintrollet-gosedjur. Du kan inte vända dig om hemma hos mig utan att se någon från Mumindalen...

SÅ NU VILL JAG VINNA!!!