måndag 5 september 2011

Det här med förlossningspresent

Cecilia Blankens har två gånger fött barn och följdaktigen fått två förlossningspresenter. Jag hintade lite lätt efter Elsie, inget hände. Jag hintade grovt när jag var gravid med Helge och fortsatte att diskret men ihärdigt att hinta Helges första månader i livet. Inget hände. Förmodligen för att J inte gillar när jag talar om vad han ska göra (vem fan gör det, men hur ska han annars veta vad jag drömmer om??). Och jag talar ju inte om vad han SKA göra, bara vad jag önskar mig... (Jag la av med 'hintadet' innan sommaren eftersom vi snart skulle påbörja en stor badrumsrenovering som kostar oss en halv förmögenhet.)

Nu ska ni ändå veta att jag har en grymt fin pojkvän/sambo. Han är omtänksam, snäll, generös, snygg, sexig och rolig. Men just det där med förlossningspresent, det fastnade inte. Och egentligen är det väl inte så himla viktigt. Men när man går där med magen i vädret och tackar nej till skumpa, roliga fester och mumsiga ostar då vill man ha nåt. Sen när man är nyförlöst, skakig och ful 99,9% av tiden vill man ha nåt. Men just nån förlossningspresent blev det inte

Men i fredags när vi var ute och åt stod de en överaskningspresent på min plats när jag kom tillbaka från toaletten. Jag gick i spinn när jag såg Evfa Attling påsen, och visste vad det skulle vara där inne. Fjärilarna. De vackra fjärilarna.





Min fina, fina fästman säger ofta att jag är världens bästa mamma. Det tänker jag på varje gång jag tittar ner på mina fina fjärilar. Och på hur mycket jag älskar honom och han älskar mig.

3 kommentarer:

Arne sa...

...och vilken present sedan! Wow!! E&E sprang förresten på oss i trapphuset när vi tog bröllopsbilderna och gratulerade oss för giftermålet, det är en jag mötte Lassie - historia som duger va? ;)
Men i alla fall, det är fantastiskt fint! Bra att du har en sådan fin fästman!

Cecilia sa...

Vilken fin present.

Sophie sa...

ja visst är den. fina J. lycko jag.
och du arne: whooohooo, vilken jag mötte lassie!