torsdag 8 oktober 2009

Vad är det jag vill, egentligen?

OK, så här är det. Den brutala sanningen.

1) Jag har tyckt att det varit skönt att inte blogga. Men saknar det samtidigt. Hur jobbigt är inte det?
2) Jag vill att någon kommer och fixar det sista i vår lägenhet, typ köper och sätta upp gardinstänger, tvättar alla golvlister i vardagsrummet, sätter upp kattnätet, köper stolar till vardagsrumsbordet (som kommer ner från Sundsvall i slutet av månaden), sätter fast comhemsladden som hänger i taket, spacklar och målar hallen och badrumstaket, köper ny toasits och duschmunstycke OCH SÅ VIDARE. Jag får nämligen panik på vår ofärdiga hem men vi hinner inte eftersom vi vill umgås Elsie på fritiden...
3) Jag vill att Elsie tar bröstmjölkersättning med förtjusning så jag kan gå på Blogawards i lugn och fred och utan oro (vi har gett henne bröstmjölk på flaska och det var succé).
4) Jag vill ha ett roligt jobb att gå tillbaka efter föräldraledigheten. Om inte annat så för att kunna dela på den 50/50, så J får lika mycket tid med Elsie som jag.
5) Jag vill aldrig skiljas från vännen min (J).

Och sen. Är det så här:

6) Jag vill få betalt för att blogga och gärna för nåt ställe som känns relevant och skoj. (Varför; se punkt 4...)

Kan ni fixa detta? Nån?

3 kommentarer:

kajsa sa...

Varför ingen mammatidning haffat dig tycker jag är konstigt. För det behövs ingen fler såndär mammablogg där allt är perfekt, bröstmjölken aaaaaldrig ger fläckar på kläderna och barnen sover från 8 på kvällen till 8 på morgonen. Nä. Jag tycker att det skulle vara intressant med en mammablogg som faktiskt sa sanningen. Där det är lite bebisrapar, bilder där bebben inte alls är söt (för bebisar ÄR inte söta hela tiden, fast alla säger det. och det är ju ingen kritik. för när de inte är söta är de ju roliga. som russin.) och frustrationen kanske bubblar lite under ytan. Äkta vara.
Kan du inte maila någon tidning, eller ringa, och berätta hur bra du är?

Estella sa...

Jag kan inte fixa detta åt dig, men jag kan säga att jag tycker din blogg är minst lika bra som Underbaraclaras (som jag för övrigt hittade dig via) - så om hon kan, kan väl du! Håller med Kajsa, kontakta tidningarna och berätta om dig själv. Jag är gärna din referent i egenskap av trogen bloggläsare om du vill ;-) Kram och lycka till!

Anonymous sa...

Gör som den här tjejen som söker nytt jobb:

http://www.annatjobb.nu/

Du är kreativ, det kommer att lösa sig...