torsdag 29 oktober 2009

Monopolkväll


Igår kväll var vår spelkväll. Det innebär; ingen TV, ingen dator, inga långa telefonsamtal eller på annat sätt stjäla tid från våran tid. Vi ska ha den minst en gång i veckan, dricka te och mysa. Vi får välja spel varannan gång. Johan valde Monopol. Jag funderar på att välja Kalaha nästa vecka... men vi får se...

Behöver jag tillägga att jag ledde när vi var tvungna att sluta (eftersom jag höll på att somna på de små gröna husen). Vi fotade spelplanen, la våra pengar och fastigheter i varsitt kuvert och ska spela klart på vår fredagsdate. Då lagar vi god mat, kanske tar ett glas av valfri god dryck och kollar på utslagningen av Idol. Däremellan ska jag knäcka Johan i den här monopolomgången.

ps. Inatt vaknade hon bara två gånger, 00.45 och 4.40. Hurra!

Inga kommentarer: