onsdag 13 juli 2011

Tänk till, tänk om

Helena och säkert flera där ute har redan uppmärksammat det; Beckhams har fått sin dotter.

(ur Klick)

Tur för Viktoria att hon får nån att vara med nu. För alla vet vi ju att flickor ärver mammas skönhet och intresse för shopping och pojkar ärver pappas sportintresse och äventyrslust!


Stakars lilla Harper, jag hoppas att du kommer tycka om alla klänningar och högklackade små babyskor din mamma köpt åt dig. Nåde dig om du skulle gilla att sparka boll. Äh. Det går ju ändå inte i högklackat. (Jag kommer att tänka på den här personen. En vacker mamma som önskade sig en vacker dotter. Och den lilla flickan ville inget hellre än att vara en pojke. Men det går ju inte!)

Och får man en son. Ja, då gäller det att passa sig för blommigt och rosa. Alldeles för tjejigt.

4 kommentarer:

Emma sa...

Så jäkla sorgligt, håller med dig! Att bli intvingad i en roll långt innan man hunnit visa vem man är... Och helt orelaterat; vilken bra adress du valt till bloggen, satt precis och läste och av någon anledning ville jag "smaka" på ordet wawavoom och sa det högt. Min 1 1/2 år gamla son höll på att knäcka sig och vill att jag ska säga det om och om och om och om igen... :) Så cudos!

Unknown sa...

emma, va roligt att du och sonen gillar mitt nya namn! :)

Sophie sa...

ugglalala är jag altså :)

Sköna Helena sa...

Ja, alltså, vad ska man säga? Det är så himla sorgligt att så många barn inte får välja sina roller själva - fortfarande, 2011. De KOMMER bli påprackade dem så småningom, kan de inte få vara bebisar utan påhittade könspreferenser ett par år i alla fall?