lördag 30 juli 2011

Min nya brevkompis

Jag brukar inte skriva smöriga mail till modetidningar. Men en gång för inte så länge sen gjorde jag det. Inte visste jag att jag skulle få ett svar. Som mest hoppades jag på att vinna ett halsband (det gjorde jag inte).

Den 22 juli 2011 14:02 skrev Sophie:

Jag är en "ögongodis-läsare", dvs jag läser inte allt i tidningen utan är mer intresserad av färg, form, foto. Men artikeln om Martinas bok läste jag, främst för den vackra bilden på Martina bland fåren. Och det som gjorde mig så glad är hennes inställning till mode! Ålderslöst, otvunget, fantasifullt. Att lindex och valentino kan vara lika spännande, att en 5 år gammal jacka kan kännas helt rätt till hösten. Så skönt. Att hon sen fått sina barn i samma ålder som jag, fast mina just nu är 2 år och 4 mån, och ser så fanatisk ut idag ger mig stort hopp att snart komma tillbaka till den konstform jag älskar; kläder.
Just nu ligger fokus på att hitta tillbaka till min kropp och komma ur mina trista tältkläder, för jag ser framemot att botanisera i min egen garderob!

Tack Martina, du är en riktigt stjärna.

/Sophie, tvåbarnsmor och klädoman.



Härom dagen:

"Kära Sophie, tack rara för ett underbart mejl, jag är säker på att du
snart är tillbaka i form igen efter barnen. Tänk också på att barnen
när de växer upp lite ser till att man inte tappar stinget, vilket är
väldigt bra. Jag önskar dig en fin sommar mvh Martina Bonnier

Skickat från min iPad"

Som min vän Helena påpekade för att trösta mig lite (apropå min vikt mm) "Inte så svårt att se ut där med massa miljoner på banken så man har råd med personlig tränare mm". Sant. Och Ipad har hon oxå, Martina. Some have it all.

Mvh
pryl_och_tekniknörden

3 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Men! Den här berättelsen blev ju aldrig färdigberättat igår! Vad kom emellan? Läskiga markiser? /Dålig lyssnare

Sophie sa...

JAG VET! Det blir så när man har mycket att prata om (och en markis hotar att ramla ner på barnvagnen och en själv...)!

Ida sa...

Du blev publicerad! :)